تحلیلگر صهیونیست: سخنان سید حسن نصرالله حقیقت است

تحلیلگر صهیونیست: سخنان سید حسن نصرالله حقیقت است
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 12:31

تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سخنان دبیرکل حزب الله لبنان درباره تغییر معادله به نفع بشار اسد رئیس جمهور سوریه، حقیقت دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر سیاسی کانال دو رژیم صهیونیستی گفت: "دبیر کل حزب الله لبنان در اظهارات اخیر خود گفت، معادله قدرت به نفع اسد متمایل می شود. با توجه به تحولات اخیر من گفته وی را تایید می کنم."
وی افزود: "ما در حال حاضر در آستانه نبرد سرنوشت سازی قرار گرفتیم؛ ارتش سوریه و نیروهای حزب الله خود را برای نبرد راهبردی حلب آماده کرده اند."
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "این عملیات برای آزاد سازی حلب از دست گروههای مسلح طراحی شده است."
یعری تأکید کرد: "با پیروزی ارتش سوریه در این نبرد، گروههای مسلح در مناطق ادلب و دیر الزور و منطقه فرات و دیگر مناطق محاصره می شوند."
ایهود یعری ادامه داد: "در صورتی که روند ارسال سلاحهای آمریکایی به گروههای مسلح ادامه یابد و سلاحهای پیشرفته آمریکایی در اسرع وقت در اختیار آنان قرار گیرد، این گروهها در برابر حملات ارتش سوریه مقاومت خواهند کرد."
وی مدعی شد: "آمریکا با تاخیر بسیار وارد بحران سوریه شد در حالی که روسیه از بدو تحولات سوریه، حضور فعالی داشت. آنچه در سوریه رخ می دهد نزاع بر سر منافع دو قطب روسیه و آمریکا است."
یعری در ادامه اظهار داشت: "آمریکاییها به دنبال تجهیز گروه های مسلح سوریه به سلاحهای پیشرفته هستند. روند انتقال سلاح به این گروه ها از طریق مرزهای ترکیه و اردن با سوریه صورت می پذیرد."
وی خاطر نشان کرد: "مشکل اساسی مسأله انتقال سلاح به گروههای مسلح نیست بلکه مشکل اصلی، اختلاف و دو دستگی میان این گروه ها است."
 

پربیننده ترین خبرها