تحصن اردنی ها در مقابل دفتر اتحادیه اروپا

تحصن اردنی ها در مقابل دفتر اتحادیه اروپا
جمعه 31 خرداد 1392 - 14:19

العالم - ده ها تن از خانواده هاي اسيران اردني دربند زندانهاي رژيم اشغالگر اسراييلي و نيز جمعي از شهروندان اردن، در مقابل دفتر اتحاديه اروپا در امان تحصن كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، این تحصن پس از آن به مقابل دفتر اتحادیه اروپا منتقل شد که تحصن هاي مداوم اردنی ها در مقابل نهادهاي دولتي اردن با بی توجهی دولت این کشور به نتیجه نرسید.

هيأتي از كميسارياي اتحاديه اروپا در دیدار با این تحصن کنندگان وعده داد كه به زودي ديداري ميان هياتي از خانواده هاي این اسيران و سفير كميسارياي اتحاديه اروپا در اردن برگزار خواهد شد.

تحصن كنندگان در شعارهاي خود از كميسارياي اتحاديه اروپا خواستند که به جنايت هاي رژيم اسراييل عليه اسيران و نقض قوانين و پيمانهاي بين المللي رسيدگي كند.

"ذيب غنما" گزارشگر كميته ملي اسيران اردني اظهار داشت: ابراز خشم ما با پاسخي از سوي دولت اردن روبرو نشد، از اين رو با حسرت و ناراحتي به اين مكان آمديم و دستیابی به حقوق فرزندان خود را از يك دفتر اروپايي خواستار شدیم و اميدواريم كه دفتر اتحاديه اروپا در اردن، رنج و مشکلات اسيران ما در زندانهاي رژیم صهيونيستي را به خارج بازتاب دهد.

 اسيران اردني در زندانهاي اسراييل از دوم ماه مي تاكنون دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده اند كه بر اثر آن برخي از آنها به بيمارستان منتقل شدند و اين در حالي است كه نگراني ها درباره شهادت برخي از آنها كه بيش از 50 روز در اعتصاب غذا به سر می برند، شدت یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها