هلاکت 60 شورشی در حلب و اختلاف میان شورشیان

هلاکت 60 شورشی در حلب و اختلاف میان شورشیان
جمعه 31 خرداد 1392 - 17:58

العالم - بیش از 60 فرد مسلح گروه ارتش آزاد در محور "الصاخور" – "سلیمان الحلبی" در جریان عملیات ارتش به نام توفان شمال به هلاکت رسیدند که این مساله باعث بروز اختلاف میان سران گروه های شورشی و اتهام زنی آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شدیدترین درگیری ارتش سوریه با گروه موسوم به ارتش آزاد از زمان نبردهای محله صلاح الدین در حلب محسوب می شود که در آن تاکنون 1200 فرد مسلح مخالف به هلاکت رسیده اند. 

یک منبع مخالف با ابراز شگفتی از تعداد بالای کشته شدگان از ناتوانی ارتش آزاد از نجات محاصره شدگان در ساختمان ها و فاضلاب های محور درگیری سخن گفت.

"ابوالنصر البطوشی" در این باره گفت: نیروهای ارتش آزاد هنگام پیشروی در محله السلیمان الحلبی در کمین یکی از گردانهای عملیاتی و گارد ریاست جمهوری سوریه افتادند.

وی افزود: یک فرمانده از عشیره البطوش در کمین دست داشت و ارتش آزاد را به سمتی هدایت کرد که در تیررس آتش گارد ریاست جمهوری گرفتار شدند.

فیلم ویدیویی که توسط مخالفان منتشر شد، نشان می دهد یک فرد مسلح برای آنکه در تیررس تک تیراندازان ارتش سوریه قرار نگیرد خود را در حفره فاضلاب پنهان کرده است و اطراف وی پر از جنازه افرادی است که برخی از آنه زخمی شده اند.    

این منبع با بیان اینکه زاویه ای که به سوی ارتش آزاد در زیر پل شلیک شد، بسیار تنگ بود و اصلا آن را حساب نمی کردیم چون فکر می کردیم پل از ما در برابر حملات هوایی، گلوله و آتش حفاظت می کند اما به نظر می رسد خیانت یکی از افراد گروه ارتش آزاد به گارد ریاست جمهوری امکان شکار نیروهای ارتش آزاد را داد؛ افزود: ادعای رهبران باندهای مسلح درباره خیانت داخلی، تلاش مذبوحانه به منظور توجیه شکست سنگینشان است، واقعیت آن است که نیروهای ارتش سوریه برای خنثی سازی هر گونه تلاش تروریستها برای پیشروی به سوی مناطق امن آماده اند.    

افراد مسلح در پاسخ به شکستشان بیش از 40 گلوله خمپاره و موشک به سوی محله المیدان و سلیمان الحلبی شلیک کردند.

نیروهای ارتش سوریه نیز توانستند گروه شلیک کننده را به طور کامل نابود کنند که به این ترتیب تعداد کشته های افراد مسلح به 60 تن رسید. 

افراد مسلح صبح پنجشنبه از چند محور در شهر حلب دست به حمله زدند اما با تلفات سنگین انسانی مواجه شدند و چند دستگاه خودروی ومجهز به مسلسل های نیمه سنگین و سنگین آنان منهدم شد. 

به دلیل تسلط ارتش سوریه بر محور درگیری، شورشیان حتی نتوانستند جنازه افراد کشته شده و زخمی ها را از زیر پل محل درگیری جمع آوری کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها