هشدار سازمان ملل درباره ارسال سلاح به سوریه

هشدار سازمان ملل درباره ارسال سلاح به سوریه
شنبه 1 تير 1392 - 07:36

رئیس کمیته تحقیق در موارد نقض حقوق بشر درباره پیامدهای ارسال سلاح به سوریه هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "پائولو پینیرو" هشدار داد، افزایش ارسال سلاح به سوریه موجب تشدید جنایتهای جنگی در این کشور می شود.
وی کشورهایی را که به سوریه سلاح می فرستند مسئول پیامدهای استفاده از آن سلاح دانست.
از سوی دیگر با وجود ادعای آمریکا در خصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، پینیرو تأکید کرد مدرکی در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد.
رئیس جمهور آمریکا با ارسال کمکهای تسلیحاتی برای مخالفان سوریه موافقت کرده است.
روزنامه "حریت" چاپ ترکیه دیروز در گزارشی تأکید کرد، آنکارا و واشنگتن مذاکرات خود را برای رساندن سلاح به دست مخالفان در سوریه افزایش داده اند.
"لؤی مقداد" هماهنگ کننده رسانه ای گروه های مسلح موسوم به "ارتش آزاد" نیز در همین راستا تأکید کرده است که چند محموله سلاح جدید به دست این گروه ها در سوریه رسیده است.
این تحرکات در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" در پایتخت قطر انجام می شود. قرار است در این نشست تسلیح مخالفان سوریه بررسی شود.

با وجود افشای جنایات متعدد و روزمره گروه های مسلح و تروریستی در سوریه ضد مردم این کشور و ارتباط بیشتر این گروه ها با القاعده، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه همچنان بر ادامه تسلیح این گروه ها پافشاری می کنند. امری که به عقیده ناظران به هدف خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نابودی و تجزیه همیشگی سوریه صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها