روزنامه آمریکایی گزارش داد:

هزینه های نظامی هنگفت و بیهوده کشورهای عربی

هزینه های نظامی هنگفت و بیهوده کشورهای عربی
شنبه 1 تير 1392 - 10:38

یک روزنامه آمریکایی نوشت، با وجود هزینه های نظامی بسیار هنگفت و گسترده کشورهای عربی این کشورها هنوز قادر به دفاع از خود نیستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ورلد تریبون" نوشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پرهزینه ترین قراردادهای نظامی جهان را امضا کرده اند، ولی قادر به دفاع از خود نیستند .
این روزنامه در سایت اینترنتی خود تاکید کرد که سرانه هزینه های نظامی درکشورهای حاشیه خلیج فارس سنگین ترین هزینه در سطح جهان است و از سرانه هزینه های نظامی انگلیس و رژیم "اسرائیل" نیز بیشتر است .
این روزنامه به نقل از گزارش یک مؤسسه تحقیقاتی کویتی نوشت: هزینه های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باعث افزایش بدهی های خارجی این کشورها و رسیدن رقم این بدهی ها به 40 درصد از تولید ناخالص ملی شده است.
"عمر شهابی" مدیر این مؤسسه به قراردادهای نظامی سنگین آمریکا با قطر، عربستان و امارات اشاره کرد و گفت : سؤال مهمی که نیاز به بررسی عمیق دارد، این است که چرا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سالانه بودجه های کلانی را به خرید تجهیزات نظامی اختصاص می دهند ولی به خودکفایی نظامی نرسیده اند .
شهابی خاطرنشان کرد: هزینه های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باعث کاهش تعداد 50 هزار نظامی خارجی مستقر در این کشور ها نشده است .
شهابی تأکید کرد که این کشورهای حاشیه خلیج فارس قادر به دفاع از خود در برابر تهدیدات نظامی خارجی نیستند، و برای تأمین امنیت خود متکی به کشورهای غربی هستند .
مدیر مؤسسه تحقیقاتی کویتی اعلام کرده است : این گزارش براساس تحقیقات 20 محقق تهیه شده است.
گزارش مؤسسه تحقیقاتی کویتی می افزاید : شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس باید برای تشکیل یک نیروی نظامی قدرتمند منطقه ای با یکدیگر همکاری کنند همچنین باید به اصلاحات سیاسی و کارگری بپردازند و در وابستگی کامل خود به نیروی کار خارجی بازنگری کنند.
در این گزارش آمده است : اگر موارد فوق اجرا نشود ، جمعیت اندک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همیشه به عنوان نقطه ضعف برای آنها خواهد بود و مجبور خواهند شد که پیوسته با قدرت های بزرگ منطقه یا جهان ائتلاف داشته باشند .
به عقیده ناظران، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که اکثر آنها دارای حکامی وابسته و ناتوان هستند به دلیل توجه به فرافکنی ها و تبلیغات غرب به مهمترین مشتری کارخانه های تسلیحاتی کشورهای غربی تبدیل شده اند.

این کشورها با وجود خریدهای تسلیحاتی هنگفت از غرب تا کنون هیچگاه به مردم فلسطین کمک نکرده، و با توجه به روابط مخفیانه و یا علنی با صهیونیستها حتی در بیشتر موارد خواستار آشتی فلسطینی ها و اشغالگران صهیونیست شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها