پوتین: 600 تروریست روس و اروپایی در سوریه هستند

پوتین: 600 تروریست روس و اروپایی در سوریه هستند
شنبه 1 تير 1392 - 10:47

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که بیش از 600 فرد مسلح از روسیه و سایر کشورهای اروپایی در کنار تروریست های سوریه علیه دولت آن کشور می جنگند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "ولادیمیر پوتین" در حاشیه نشست عمومی اقتصاد بین الملل در "سن پترزبورگ" تأکید کرد که نباید موضوع ارسال سلاح به سوریه را کم اهمیت دانست.

پوتین به خبرنگاران گفت: روسیه براساس توافق نامه های شفاف و در چارچوب قوانین و تعهدات بین المللی به دولت قانونی سوریه سلاح می دهد.
وی خاطر نشان کرد: ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی به مخالفان سوریه از مدتها پیش آغاز شده، و در صورتی که به مخالفان مسلح در سوریه از خارج کمک تسلیحاتی نمی شد وضعیت این کشور به صورت کنونی درنمی آمد.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه آمریکا گروهک "جبهه النصره" را یک گروه تروریستی و وابسته به "القاعده" معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: چگونه می توان برای این مخالفان سلاح ارسال کرد؟ در پایان این سلاح ها را در دست چه کسانی خواهیم دید؟ و سرانجام این سلاح ها چه پیامدهایی خواهد داشت؟
پوتین افزود: کشورهای غربی نمی توانند بدون اطلاع از ساختار گروههای تروریستی موجود در سوریه، هدف از ارائه کمک تسلیحاتی به مخالفان در این کشور را توضیح دهند.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: عملا درباره این موضوع اختلافاتی میان روسیه و امریکا وجود دارد و فقط ملت سوریه می تواند راه حلی را برای بحران سوریه تضمین نماید و جامعه جهانی نیز قادر است که زمینه را برای دستیابی به توافق فراهم کند.
ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: روسیه نگران آن است که کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، باعث به وجود آمدن خلأ سیاسی در آن کشور شود و گروههای تروریستی این خلأ را پر کنند.
پوتین همچنین در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: من با کسانی که ادعا می کنند ملت سوریه علیه بشار اسد می جنگند، موافق نیستم. زیرا واقعیت این است که کسانیکه با نظام بشار اسد می جنگند ملت سوریه نیستند، بلکه آنها جنگجویانی هستند که از سوی بیگانگان مسلح شده اند.
وی افزود: جامعه جهانی اعتراف کرده است که هسته این مخالفان مسلح گروههای تروریستی وابسته به القاعده هستند.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: هیچ کس خواستار آن نیست که گروههای تروریستی جایگزین دولت بشار اسد شوند. اما هیچ کس به سؤالات درباره چگونگی جلوگیری از وقوع این امر، پاسخی نمی دهد.
وی خاطرنشان کرد: سران هشت کشور صنعتی بر این اندیشه صحیح اتفاق نظر دارند که باید طرف های درگیر به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند.
پوتین در ادامه تأکید کرد: درباره این سؤال که آیا بشار اسد در مسند قدرت باقی خواهد ماند یا کناره گیری خواهد کرد یا شکل نظام آینده سوریه چگونه خواهد بود، ما نباید راه حل هایی را از خارج بر مردم سوریه تحمیل کنیم. بلکه باید شرایط را برای برگزاری مذاکرات فراهم کنیم.
رئیس جمهور روسیه افزود: اقدامات حساب نشده از سوی طرفهای خارجی ممکن است باعث خارج شدن وضعیت خاورمیانه از کنترل شود و شرایطی مشابه وضعیت مرزی پاکستان و افغانستان در خاورمیانه پدید آید.
وی همچنین خواستار توجه به مشکلات عراق و لیبی شد و تأکید کرد: اراده و خواست ملت ها باید قبل از هر چیزی در نظر گرفته شود.

پربیننده ترین خبرها