روزنامه آمریکایی: CIA مخالفان سوریه را آموزش می‌دهد

روزنامه آمریکایی: CIA مخالفان سوریه را آموزش می‌دهد
شنبه 1 تير 1392 - 13:23

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، دستگاه اطلاعات مرزی این کشور از یک سال قبل در حال آموزش مخالفان سوریه است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "لس آنجلس تایمز" به نقل از مسئولان آمریکایی و سران مخالفان مسلح سوریه تأکید کرد: این آموزش ها از سال گذشته در پایگاه هایی در ترکیه و اردن در جریان است، و عناصر مسلح در حال آموزش استفاده از سلاح ضد زره ضد هواپیما هستند.
بر اساس این گزارش، دوره این آموزشها دو هفته است و حدود 20 تا 40 نفر در هر دوره شرکت می کنند.
یکی از فرماندهان مخالفان مسلح نیز تأکید کرد: ما با کارکنان سی آی ای در زمان استراحت و یا پس از دوره آموزشی گفت و گو می کنیم و آنان تلاش می کنند از اوضاع مطلع شوند.
مسئولان کاخ سفید و سی آی ای از پاسخ به رسانه‌ها در خصوص این مسأله خودداری کرده اند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، این آموزش ها که اخبار منتشرشده درباره آنها فقط به شایعات رسانه ها محدود شده است، در نوامبر 2012 در پایگاه نظامی امریکا در جنوب غرب اردن آغاز شده است.
کاخ سفید در 13 ماه ژوئن گذشته از تصمیم خود برای ارائه "کمک نظامی" به مخالفان مسلح سوریه خبر داد. اما توضیح نداد که آیا منظور از این کمک ها، ارائه سلاح به شورشیان است یا خیر.
تحلیلگران بر این باورند که امریکا سلاح های سنگین و پیشرفته در اختیار شورشیان سوریه قرار نخواهد داد. بلکه به سلاح های سبک اکتفا می کند که البته باعث تغییر روند نزاع در این کشور نخواهد شد.
با این وجود سازمان اطلاع مرکزی امریکا "سیا" و کاخ سفید از ارائه هر گونه توضیح در این باره خودداری کرده اند.
لس آنجلس تایمز همچنین به نقل از یکی از فرماندهان شورشیان در استان درعای سوریه نوشت که آموزش های ارائه شده به اعضای "ارتش آزاد" شامل استفاده از مسلسل های 14.5 میلی متری ضد تانک، موشک های ضد تانک و سلاح های 23 میلی متری ضد هوایی می باشد.
نیروهای ویژه آمریکایی عناصر مسلح را برای حضور در دوره های آموزشی گزینش می کنند. همچنین نیروهای نظامی آمریکایی، امنیت خطوط ارسال کمک ها به شورشیان از جمله لباس های نظامی و دستگاههای بی سیم را تأمین می کنند.
از سوی دیگر، یک مقام نظامی امریکا، دیروز جمعه اعلام کرد که پنتاگون شمار نیروهایش در اردن را از 250 به هزار نفر افزایش داده است.
رئیس جمهور سوریه اخیرا اعلام کرده است که بیش از 600 فرد مسلح از روسیه و سایر کشورهای اروپایی در کنار تروریست های سوریه علیه دولت این کشور می جنگند.
با وجود افشای جنایات متعدد و روزمره گروه های مسلح و تروریستی در سوریه ضد مردم این کشور و ارتباط بیشتر این گروه ها با القاعده، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه همچنان بر ادامه تسلیح این گروه ها پافشاری می کنند. امری که به عقیده ناظران به هدف خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نابودی و تجزیه همیشگی سوریه صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها