تصمیم "فوری" نشست دوحه برای تسلیح تروریست ها

تصمیم
شنبه 1 تير 1392 - 21:14

يازده كشور اصلي حامي تروریست های حاضر در سوريه، در نشست دوحه با تاکید بر "حمايت فوري از مخالفان سوري براي مقابله با حملات نظام سوريه و هم پيمانان آن"، تعیین نوع و چگونگی ارسال تسلیحات را به عهدۀ کشورها گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در بیانیه پایانی نشست امروز کشورهای حامی تروریسم در پایتخت قطر، مقرر شد كه هر يك از اين كشورها به شيوه اي كه مي خواهد از مخالفان سوري حمايت كند.

شركت كنندگان در اين نشست و در صدر آنان آمريكا، فرانسه و انگليس در بيانيه پاياني خود از تصمیم وزراي امور خارجه كشورهاي حامي مخالفان سوري برای اقدام "فوري" در جهت تامین همه مهمات مورد نياز براي گروه هاي مخالف در سوريه خبر دادند، تا آنان بتوانند با "حملات نظام سوريه" مقابله و از غيرنظاميان سوري حمايت كنند.

كشورهاي اصلي حامي تروریست های حاضر در سوريه همچنين تصميم گرفتند كه همه حمايت هاي نظامي خود براي مخالفان سوري را در اختيار رئيس ستاد ارتش به اصطلاح "ارتش آزاد سوريه" قرار دهند.

اين كشورها در عین حال، در موضعی متناقض تاكيد كردند: طرف هايي كه بر نظام سوريه تاثير دارند، بايد به مسئوليت خود درزمينه پايان دادن به خشونت ها و تضمين راه حل سياسي مورد مذاكره بر اساس بيانيه نشست ژنو عمل كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها