صحرای سینا؛ مقصد جدید تفنگداران آمریکایی

صحرای سینا؛ مقصد جدید تفنگداران آمریکایی
شنبه 1 تير 1392 - 21:57

العالم - پس از یمن و اردن، صحرای سینا جدیدترین مکان استقرار نظامیان آمریکایی در خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سی ان ان، "احمد محمد علی" سخنگوی ارتش مصر ماموریت نظامیان آمریکایی را که قرار است به زودی در صحرای سینا مستقر شوند، شرح داد.

این نظامیان از پایگاه "فورت هود" ایالت تکزاس به همراه دیگر نیروهای چند ملیتی در پست های ایست بازرسی صحرای سینا مستقر خواهند شد.

احمد محمد علی با بیان این که نیروهای چند ملیتی با مشارکت 13 کشور از 25 آوریل سال 1982 فعالیت خود را در صحرای سینا آغاز کرده اند، تاکید کرد که ماموریت این نیروها نظارت بر پایبندی مصر و اسرائیل به پیمان کمپ دیوید است.

این درحالی است که روزنامه واشنگتن تایمز پیشتر اعلام کرده بود، 400 نظامی آمریکایی این اختیار را خواهند داشت که در صورت تشدید اعتراضات، خشونت ها و مورد تهدید قرار گرفتن امنیت اسرائیل ، دست به مداخله بزنند.

نظامیان آمریکایی در حالی به زودی در مصر مستقر می شوند که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در پی نگرانی‌های موجود از وضعیت امنیتی اردن در مرز سوریه ارتش آمریکا شمار نظامیان خود در اردن را به حدود 1000نفر افزایش می‌دهد؛ پیش از این 700 نظامی آمریکایی برای شرکت در رزمایش چند ملیتی " شیر در کمین " به اردن رفته بودند که در پایان این رزمایش در اردن باقی ماندند .

اخیرا  1700 نظامی آمريكايی مجهز به تسليحات و تجهيزات مدرن ابتدا به بهانه تامین امنیت سفارت آمریکا وارد صنعا پایتخت یمن شدند و چندی بعد شماری از آنها به بهانه مقابله با القاعده به استان" لحج " رفتند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها