محکومیت دیرهنگام قتل رهبر شیعیان در مصر

محکومیت دیرهنگام قتل رهبر شیعیان در مصر
دوشنبه 3 تير 1392 - 19:33

احزاب، تشکل ها و مسئولان دولتی مصر با صدور بیانیه های جداگانه، قتل 4 تن از شیعیان این کشور، از جمله شیخ حسن شحاته، در هجوم عناصر سلفی تندرو را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار العالم در قاهره، محمد مرسی رییس جمهور مصر عصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، حادثه منطقه ابومسلم و قتل 4 تن از شیعیان به دست سلفی ها را محکوم کرد.

همچنین هشام قندیل نخست وزیر مصر نیز در بیانیه ای، "جنایت زشتی را که در روستای "زاویه ابومسلم" استان جیزه به کشته شدن 4 تن از شهروندان منجر شد" محکوم کرد و آن را با اصول و تعالیم همه ادیان آسمانی مخالف دانست.

شیخ شوقی علام مفتی مصر هم ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع، آن را با مردم مصر بی ارتباط دانست و تصریح کرد: اسلام چنین اقداماتی را هرگز نمی پذیرد و این حرکات با سرشت و فطرت انسانی هم منافات دارد.

دکتر احمد الطیب شیخ الازهر نیز در بیانیه ای، این حادثه را یکی از "قبیح ترین گناهان کبیره و بزرگترین منکرات" نامید که "شرعا حرام است و بر اساس قانون باید مورد پیگرد و مجازات قرار گیرد".

دیگر احزاب و گروه های مصری نیز بیانیه هایی در محکومیت این جنایت سلفی ها صادر کرده اند.

یادآور می شود، شامگاه دیروز (یکشنبه) شماری از سلفی های تندرو با هجوم وحشیانه به منزل یکی از خانواده های شیعه در روستای"زاویه ابو مسلم" در جنوب قاهره، 4 تن از آنان از جمله شیخ حسن شحاته رهبر شیعیان منطقه را به شهادت رساندند و ده ها نفر را مجروح کردند. نیروهای امنیتی ساعتی پس از این حادثه در محل حضور یافتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها