برای رایزنی در مورد مساله سوریه:

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد
سه شنبه 4 تير 1392 - 14:57

العالم - جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه با هدف هماهنگی برای حمایت از گروه های مسلح سوری وارد عربستان سعودی شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نگرانی از تقویت عناصر افراطی در سوریه در پی طولانی شدن جنگ داخلی در این کشور و هماهنگی برای حمایت های مسلحانه از تروریست های سوریه از موضوعاتی است که گفته شده کری آن را با مقامات سعودی مذاکره خواهد کرد.
کری روز شنبه در نشست گروه موسوم به دوستان سوریه در دوحه قطر، بدون ارائه جزئیات تاکید کرد که آمریکا وهم پیمانانش، حمایت نظامی از گروه های مسلح مخالفان سوری را افزایش خواهند داد.

وی پیش از ترک جده بر ضرورت  تقویت مخالفان میانه رو در سوریه تاکید کرد.

کری گفت: بدترین سناریو در سوریه این است که تندروها بتوانند به سلاح های شیمیایی دسترسی پیدا کنند و آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند این تسلیحات را علیه غرب استفاده کنند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران و حزب الله لبنان به بین المللی کردن بحران سوریه، افزود: آمریکا اصراری به پیروزی مخالفان مسلح ندارد، اما در صدد اعمال فشار بر بشار اسد در مذاکرات ژنو است. 

کری در جده با سعود الفیصل وزیر خارجه و بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان دیدار خواهد کرد، کویت و اردن مقصد های بعدی جان کری هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی ایران و حزب الله را متهم به بین المللی کردن مساله سوریه می کند، که ترکیه، عربستان، قطر و دیگر کشورهای عربی و غربی به صورت رسمی به حمایت از تروریست های سوری پرداخته و برای نابودی زیرساخت های این کشور تلاش می کنند.

پربیننده ترین خبرها