تمجید پسر به قدرت رسیده از پدر برکنار شده!

تمجید پسر به قدرت رسیده از پدر برکنار شده!
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 09:12

العالم - شیخ " تمیم بن حمد " در اولین سخنرانی تلویزیونی اش پس از به قدرت رسیدن، خدمات پدرش را مورد تمجید و ستایش قرار داد و اقدامات وی را بی نظیر و بی سابقه خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ تمیم بن حمد، تغییرات در دوران هجده ساله حکومت شیخ حمد بن جاسم را انقلابی تدریجی و فراگیر دانست و چشم انداز آینده قطر را تکمیل روند اصلاحات سال 2008 اعلام کرد.

وی اصلاح ساختار نهادهای دولتی این کشور را از برنامه های داخلی خود عنوان کرد.

شیخ تمیم ضمن تاکید بر پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی قطر در سخنانش به حق مشروع ملت فلسطین اشاره کرد و سیاست خارجی این کشور را همکاری برادرانه با کشورهای همجوار بویژه اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس و احترام به ادیان مختلف ذکر کرد.

تمیم فرزند چهارم شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است. امیر قطر که روز سه شنبه پس از 18 سال حکمرانی امارت را به فرزند 33 ساله خود واگذار کرد، خود در سال 1995 زمانی که پدرش در خارج از قطر به سر می برد، با کودتایی سفید قدرت را به دست آورد و پدرش را از قدرت خلع کرد.

به هرحال اقدام امیر قطر در کشورهای حاشیه خلیج فارس که حاکمان و حتی ولیعهدهای آنان از کهولت سن در حالی که قدرت را در دست دارند یا حکم ولیعهدی شان پابرجاست جان می دهند، اقدامی بی سابقه به شمار می آید.

اما در پی به قدرت رسیدن شیخ تمیم تغییراتی بنیادی در عرصه سران سیاسی این کشور مورد انتظار است. یکی از این تغییرات به شیخ حمد بن جاسم بر می گردد که به مدت 10 سال نخست وزیر و وزیر خارجه قطر بوده است.

بسیاری تغییرات در قطر را خواسته آمریکا می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها