لاوروف: تعیین پیش‌شرط برای ژنو2 غیرقابل قبول است

لاوروف: تعیین پیش‌شرط برای ژنو2 غیرقابل قبول است
جمعه 7 تير 1392 - 16:45

انتقادهای مقامات روس علیه مواضع کشورهای عربی – غربی در قبال تحولات سوریه به خصوص برگزاری نشست ژنو2 و همچنین ارسال سلاح برای تروریست‌های فعال در سوریه همچنان ادامه دارد و آنها از اینکه این کشورها می‌خواهند مذاکرات ژنو2 با پیش‌شرط‌هایی برگزار شود، انتقاد کردند.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در همین راستا وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: ارسال سلاح برای مخالفان سوری بدان معناست که شرایط میدان نبرد قبل از مذاکرات برای غربی‌ها مهم است و این با مفهوم کنفرانس ژنو ۲ در تعارض است.
سرگئی لاوروف که در یک مصاحبه مطبوعاتی با همتای مراکشی خود سخن می‌گفت، اظهار داشت: فعالیت‌های غرب با هدف تامین سلاح برای مخالفان سوری نشان می‌دهد که غرب به‌دنبال آن است تا پیش از برگزاری مذاکرات ژنو 2، موازنه قوا را به عرصه نبرد در سوریه بازگرداند.
وی که قرار است هفته آینده با همتای آمریکایی خود دیدار کند، تصریح کرد که ارسال سلاح برای مخالفان بدان معناست که شرایط میدان نبرد قبل از مذاکرات برای آنها مهم است و این با مفهوم کنفرانس ژنو در تعارض است.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا در خصوص گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انتقال سلاح از لیبی به سوریه تحقیق به عمل آورد.
لاوروف تاکید کرد که قاچاق سلاح از لیبی به سوریه به معنای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر منع واردات یا صادرات سلاح به لیبی است.
وی همچنین ابراز داشت که روسیه با برگزاری مذاکرات ژنو 2 بدون هر پیش‌شرطی موافقت کرده است اما مخالفان سوریه رسیدن به موازنه قوا را به عنوان پیش‌شرط مذاکرات می‌بینند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها