یک سیاستمدار یمنی:

بحران یمن ناشی از اختلافات درون پارلمان است

بحران یمن ناشی از اختلافات درون پارلمان است
جمعه 7 تير 1392 - 22:04

رئیس واحد تبلیغات حزب " فرزندان یمن "، بحران در پارلمان این کشور را ناشی از کشمکش مسئولان سابق و فعلی یمن دانست.

"محمد جسار" در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هر دو طیف مسئولان سابق و فعلی یمن، ثبات سیاسی را به نفع خود نمی بینند به همین سبب به بحران زایی در کشور روی آورده اند.
وی با بیان اینکه پارلمان، در هیچ یک از مراحل سرنوشت ساز انقلاب یمن، نقش کلیدی ایفا نکرده است، افزود: در فرایند سیاسی جدید یمن نیز پارلمان هیچ گاه نتوانست نقشی اساسی داشته باشد.
این مسئول حزب فرزندان یمن درباره ساختار پارلمان این کشور گفت: پارلمان، به عرصه کشمکش طرف هایی تبدیل شده است که انتظار می رفت با دستیابی به توافق با یکدیگر، دولت وفاق ملی تشکیل دهند اما درگیری میان آنان، روندی رو به رشد در پیش گرفته است به طوری که هر یک از طرف ها، از هیچ تلاشی برای به دست آوردن برگ برنده ای علیه دیگری، فروگذار نیستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولان سابق، برگه های برنده و نفوذ خود را در نهادهای حکومتی و ارتش از دست داده اند به همین سبب در جستجوی برگه برنده هایی جدید هستند. در مقابل، مسئولان فعلی که در آرزوی قبضه قدرت و تکروی در حاکمیت و تبدیل یمن به کشوری برای اخوان المسلمین بودند، با مانعی جدید مواجه شدند که عبارت از شکل گیری تفکر همزیستی یمنی ها در کنار یکدیگر و مشارکت همگانی بود. این مساله، مسئولان فعلی را بر آن داشت تا برای جلوگیری از موفقیت این تفکر جدید، جلوی برقراری ثبات در یمن را بگیرند و این سیاست را از طریق مدیریت کشمکش ها در دستور کار قرار دادند.
محمد جسار در پایان تاکید کرد: جریانی که مسئولان سابق را در بر می گیرد، مهره هایی سوخته برای نمایندگی جریان در اختیار دارد که نمی توانند در عرصه سیاسی به طور علنی نقش ایفا کنند. جریانی که مسئولان فعلی را در بر می گیرد نیز ثبات سیاسی را به نفع خود نمی داند. به همین سبب دو جریان، از هر اقدام قانونی و غیرقانونی برای امتیازگیری از یکدیگر بهره می برند و همین مساله سبب بروز ناامنی در کشور و گسترش اختلافات مذهبی و دینی شده است، به ویژه که دو جریان، از اتفاقات ناچیز، حوادثی بزرگ و پیچیده می سازند.

28-16:39

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها