گزارش دوربین العالم از عملیات ارتش سوریه درالقابون

جمعه 7 تير 1392 - 23:01

خبرنگار العالم شبکه العالم، از ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در شهرک "القابون" در مجاورت شهرک "برزه" دمشق خبر داد که هدف از آن، کامل کردن محاصره نظامی این منطقه و جدا کردن القابون از برزه و بزرگراه بین المللی دسترسی به "حرستا" است.

یک افسر سوری، امروز جمعه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: هدف اصلی عملیات، کامل کردن محاصره عناصر مسلحی است که در منطقه البرزه در تونل های زیر زمینی مخفی شده اند. همچنین، ارتش سوریه در حال آزاد سازی اتوبان بین المللی این منطقه و پاکسازی آن از عناصر مسلح است، زیرا تروریست ها، در این منطقه، از مخفیگاه های زیرزمینی خود خارج می شوند و به شهروندان و خودروهایشان حمله می کنند. از سوی دیگر نیروهای ارتش، به بازگشایی محور اصلی برزه و پاکسازی این منطقه از عناصر مسلح در آن ادامه می دهند.
خبرنگار العالم تاکید کرد: تیم خبری شبکه العالم، در دسترسی به این مناطق با مشکلات فراوانی مواجه بود، با این حال توانست با عبور از جاده های خاکی، خود را به نزدیک ترین نقطه استقرار نیروهای ارتش سوریه برساند؛ به طوری که به علت استقرار تروریست های تک تیرانداز، رفت و آمد در میان مناطق و منازل مختلف به دشواری صورت می گرفت.
یک فرمانده نظامی سوری به خبرنگار العالم گفت: تک تیراندازان ناتو، تروریست ها را در عملیات کنونی همراهی می کنند، آنها به حدی مجهز هستند که به راحتی می توانند ما را از مسافت دور هدف قرار دهند.
خبرنگار العالم خاطر نشان کرد: تیم خبری ما، بیش از پیش به خط مقدم درگیری ها میان ارتش و تروریست ها نزدیک شد، به طوری که فاصله میان طرفین فقط چند متر بود.
قابل ذکر است که نشانه های درگیری، بر روی دیوار ساختمان های اطراف کاملا مشخص است و شعارهای نوشته شده بر روی دیوارها، نشان از مستقر بودن جبهه النصره در این مناطق دارد.
همزمان با پیروزی های ارتش سوریه، امروز یک فرد انتحاری، با منفجر کردن خود در نزدیکی کلیسای مریمی و جمعیت الاحسان در منطقه "الباب الشرقی" دمشق، سبب کشته و زخمی شدن چند نفر و وارد آمدن خسارت مادی به ساختمان ها و مغازه های اطراف شد.
یک نظامی سوری در منطقه محل وقوع انفجار گفت: فرد انتحاری، بمب مذکور را در کیسه حمل نان جاسازی کرده بود و هیچ کدام از عابران و حتی نیروهای ارتش، احتمال وقوع چنین انفجاری را نمی دادند.

28-17:46
26

پربیننده ترین خبرها