صدور حکم فعالان اماراتی بر اساس اتهامات ساختگی

صدور حکم فعالان اماراتی بر اساس اتهامات ساختگی
چهارشنبه 12 تير 1392 - 14:34

گروه "دعوت اصلاح" در امارات، حکم دادگاه علیه اعضای این گروه را ظالمانه و براساس اتهامات ساختگی دانست و اعلام کرد: دعوت اصلاح هیچ ارتباطی با این اتهامات نداشته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه "دعوت اصلاح" امارات با اعلام اینکه اعضای این گروه کاملا بیگناه هستند خاطرنشان کرد: احکام صادر شده کاملا ظالمانه است و از همان ابتدای بازداشتها در این باره هشدار داده بودیم.
این گروه وابسته به اخوان المسلمین می افزاید: همگان اطمینان داشتند که بازداشت شدگان از محاکمه عادلانه ای برخوردار نخواهند بود. از سوی دیگر بازداشت ها نیز بدون اجازه دادستانی انجام شده است و افراد مذکور به مدت هفت ماه در زندان انفرادی نگه داری شده و با هدف گرفتن اعترافات بی اساس شکنجه شده اند. علاوه بر این، وکلای بازداشت شدگان از حق حضور در روند بازجویی ها در دادستانی محروم شده اند و به خانواده های افراد مذکور نیز حق دیدار با آنها داده نشده است.
این گروه اقدام مسئولان اماراتی در جلوگیری از حضور نمایندگان رسانه های بین المللی و سازمان های حقوقی در روند محاکمه ها و عدم تحقیق دادگاه درباره شکنجه بازداشت شدگان و جعل اعترافات در دادستانی را برخلاف شروط محاکمه عادلانه دانستند و خاطرنشان کرد: دلایل ارائه شده برای اثبات دست داشتن این افراد در تلاش برای کودتا، نه تنها فاقد اعتبار است، بلکه به منزله محاکمه افراد بر اساس نیات و افکار به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها