حمله تروریستها به روستاهای دوردست،

عرصه بر تروریستهای عراق تنگ تر شد

عرصه بر تروریستهای عراق تنگ تر شد
چهارشنبه 12 تير 1392 - 20:07

دیالی(العالم) – گروه های تروریستی و مسلح که دریافته اند مراکزشان در شهرهای بزرگ عراق محاصره شده است عملیات ننگین شان را در روستاهای دوردست که از تیررس نیروهای امنیتی بدور است، انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مناطق استان دیالی در شرق عراق شاهد حملات تروریستی بود که آخرین آن حمله به مجلس عزاداری در یک روستا و یک قهوه خانه و برجای گذاشتن دهها کشته و زخمی بود.
در این حمله یک عامل انتحاری خود را در مجلس عزای یکی از شیوخ روستای شاخه در شمال شرق بعقوبه منفجر کرد.
چند ساعت بعد، یک عامل انتحاری دیگر در یک قهوه خانه در روستای شفته در شرق دیالی خود را منفجر کرد که مانند انفجار قبلی دهها کشته و زخمی به جا گذاشت و مجروحان برای مداوا به بیمارستان بعقوبه انتقال یافتند.
در ماه ژوئن 2013 میلادی، 263 نفر در عراق کشته و 466 نفر زخمی شدند که 84 نفر از کشته ها و 135 نفر از مجروحان از نیروهای امنیتی بودند.
استان دیالی به خاطر دارابودن کشتزارها و باغات گسترده که مکانی امن برای گروه های تروریستی است، شاهد خشونت بارترین حملات مسلحانه می باشد.
علی شبر نماینده مجلس عراق به العالم گفت: امروز تمام مردم عراق در مناطق سنی، شیعه، کرد، ترکمان و عرب نشین هدف حملات تروریست ها قرار دارند چون نمی خواهند عراق به ثبات و شکوفایی برسد.
وی افزود: افراد مسلح بر اساس منویات بیگانگان نمی خواهند عراق از نعمت دموکراسی و ثبات برخوردار شود. 
نیروهای امنیتی با انجام عملیات پیشدستانه در الانبار، دیاله و بغداد شمار زیادی از افراد مسلح را دستگیر و مراکز ساخت بمب و کمربندهای انفجاری آنها را کشف کردند. 
MKH-3-15:53

پربیننده ترین خبرها