ادعای اتحادیه اروپا: در قطع العالم مقصر نیستیم

پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 22:24

العالم - سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، ارتباط این اتحادیه با قطع شبکه العالم از ماهواره های اروپایی را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شخصیت های غربی، قطع پخش شبکه العالم و دیگر شبکه های ایرانی از ماهواره های آتلانتیک برد، گالکسی، هاتبرد، اینتل ست و یوتل ست را محکوم کردند.

" مایکل مان " سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: گزارش هایی دریافت کرده ایم مبنی براینکه برخی از ماهواره های اروپایی، ارائه خدمات خود به شبکه العالم و دیگر شبکه های ایرانی را متوقف کرده اند. همچنین مطلع شدیم که مسئولان این شرکت ها گفته اند که تصمیمات آن ها در چارچوب تحریم های اروپا علیه ایران اتخاذ شده است.

"مان" افزود: تاکید می کنم این ادعا درست نیست و تصمیم قطع پخش شبکه های العالم و دیگر شبکه های ایرانی از ماهواره های اروپایی، به شرکت های اداره کنندۀ این ماهواره ها باز می گردد.

وی در ادامه بر لزوم رعایت آزادی های رسانه ای و حق بیان که "حقی تغییر ناپذیر است"، تاکید کرد.

"كومنين بيشرویچ" نویسنده و روزنامه نگار غربی نیز به شبکه خبری العالم، گفت: تحریم، نقض آشکار منشور سازمان ملل است که به مردم حق آزادی داده است. با این حال، تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال شد و حال این تحریم ها شامل رسانه های ایرانی شده است.

وی افزود: تحریم های رسانه ای علیه ایران نشان می دهد که غربی که مدعی آزادی و شفافیت است، تلاش می کند تا از بازتاب و انعکاس واقعیت اوضاع خاورمیانه و کشورهای عربی جلوگیری کند.

"جاكوب كوهين" نویسنده و تحلیلگر سیاسی اروپایی در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: متاسفانه کشورهای غربی چندین سال است که همه تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت و قدرتمند شدن ایران می گیرند، به این دلیل که ایران در برابر دیکتاتوری آمریکا تسلیم نمی شود و تنها کشوری است که قادر به مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل است. زیرا کشورهای عربی به طور کامل در برابر فشارهای آمریکا و رژیم اسرائیل تسلیم شده اند.

"ایزابیل کوتان پیر" وکیل متخصص در حقوق بین الملل نیز درمصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: اتحادیه اروپا به هیچ وجه حق ندارد که تحریم ها را بر کشوری اعمال کند که به این اتحادیه وابسته نیست؛ فرانسوی ها و اروپایی ها در زمینه جلوگیری از پخش شبکه های ایران، تسلیم خواسته ها و فشارهای آمریکا وهم پیمانان صهیونیست خود شده اند. آمریکایی ها و صهیونیست ها همواره اقدامات غیرقانونی انجام می دهند، حقوق ملت ها را نقض می کنند و فرهنگ های کشورهای دارای حاکمیت را نادیده می گیرند.

کوتان پیر اظهار داشت: ایران باید با این شرکت ها بر اساس قانون برخورد کند و برای نقض قراردادهای امضاء شده از آنها ادعای خسارت کند.


4-16:08

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها