"تشکل های سیاسی مخالفان سوری در حال فروپاشي است"

پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 22:56

معاون وزير اطلاع رساني سوريه تاكيد كرد كه شكست راهبردي باندهاي مسلح در سوریه، با فروپاشي راهبردي آنها در سطح سياسي همراه شده و همه تشكل هاي سياسي مخالف روبه فروپاشي نهاده است و ساختارهاي نظامي جاي آن ها را مي گيرد.

"خلف مفتاح" عصر پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اوضاع ميداني سوريه از دوماه تاكنون به سمت نوعي عقب نشيني كيفي گروههاي مسلح تروريستي در بيش از چندين نقطه در اطراف دمشق و شمال و حمص كه باندهاي تروريستي آن را حدفاصل ميان شمال و جنوب و نزديك ساحل دريا مي دانند، پيش مي رود.

به گفته وی، ارتش سوريه از مرحله شكستن حالت توازن كه براي دوره معيني برپا بود، به مرحله موفقيت راهبردي منتقل شد. ارتش امروز به سمت هر منطقه اي كه آن را مهم مي داند، حركت كرده و به آساني آن را آزاد مي كند و به موازات آن شاهد ازهم پاشيدگي گروه هاي مسلح هستيم.

مفتاح درباره نشست مخالفان در استانبول براي انتخاب سركرده اي جديد، با بيان اينكه اين نشستها و توطئه ها ديگر بي فايده است، اظهار داشت: شكست راهبردي باندهاي مسلح با فروپاشي راهبردي آنها در سطح سياسي همراه شد و همه تشكل هاي سياسي مخالف كه از دوحه و استانبول و غيره اعزام مي شوند، روبه فروپاشي نهاده است و جاي آن ها را ساختارهاي نظامي مي گيرد. امريكا امروز بر رويكردهاي نظامي براي حذف رويكردهاي سياسي تاكيد مي كند و جالب است كه قطرو تركيه و عربستان با تعامل و هماهنگي يكديگر اين تشكلهاي سياسي را ايجاد كرده  و در اين تشكل ها سهمي دارند.

معاون وزير اطلاع رساني سوریه اظهار داشت: اين تشكل ها به طور گسترده با قدرتهاي خارجي در ارتباط هستند، به عبارتي ديگر اين تشكلهاي سياسي در واقع سرپوشي خارجي براي دخالت در سويه است. اگر اين تشكلها ملي بوده و داراي حس ملي گرایی واقعي بودند، ارتباط خود را با قدرتهاي خارجي قطع كرده و به گفتگوي ملي داخل سوريه ملحق مي شدند.

مفتاح تصريح كرد: آنچه امروز مي بينيم مخالفت برخي كشورها -و نه مخالفان سياسي- با نظام سوریه است، چرا كه درواقع كشورهاي دشمن سوريه "نمايندگان" خود را براي اجراي طرحهايشان اعزام مي كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها