حمله به مواضع ارتش مصر در شبه جزیره سینا

حمله به مواضع ارتش مصر در شبه جزیره سینا
جمعه 14 تير 1392 - 09:50

العالم - افراد مسلح صبح روز جمعه با حمله به مراکز مختلف ارتش و پلیس مصر در شبه جزیره سینا یک نظامی را کشته و دو تن را مجروح کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صبح امروز چندین حمله به مراکز پلیس و ارتش مصر در شهر " الجوره " و " رفح " در شبه جزیره سینا صورت گرفت و افراد مسلح با موشک و گلوله به این مراکز حمله کردند.

در این حملات یک سرباز کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

هدف افراد مسلح، مرکز بازرسی شهر الجوره، مرکز پلیس و مرکز اطلاعات نظامی شهر رفح و مراکز پلیس و ارتش در چندین شهر در شمال سینا بوده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

همچنین خبرهایی  از حمله به یک فرودگاه در شبه جزیره سینا با راکت و نارنجک منتشر شده است که پس از آن بالگردهای آپاچی ارتش به تعقیب مهاجمان در شمال شبه جزیره سینا پرداختند و یک خودروی حامل آنان را هدف قرار دادند.

برخی از گروه ها در شبه جزیره سینا پس از خلع مرسی تهدید به حملات خشونت بار کردند.

درهمین حال روز جمعه ارتش مصر با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در صفحه شخصی سخنگوی ارتش در فیسبوک منتشر شده است، نسبت به حملات انتقام جویانه هواداران مرسی هشدار داد.

در بیانیه ارتش آمده است حق هواداران مرسی برای تظاهرات مسالمت آمیز به رسمیت شناخته می شود، اما هرگونه خشونت و نافرمانی مدنی مثل بستن جاده ها به صلح عمومی ضربه خواهد زد.

در حالی که پلیس مصر سران ارشد اخوان المسلمین را بازداشت می کند، این گروه با صدور بیانیه ای هوادارانش را به راهپیمایی مسالمت آمیز علیه کودتا دعوت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها