ارتش و مقاومت، پاسداران منابع نفتی و گازی لبنان

ارتش و مقاومت، پاسداران منابع نفتی و گازی لبنان
جمعه 14 تير 1392 - 20:24

وزير انرژي لبنان با هشدار در باره اين كه رژيم صهيونيستي قادر به دست درازي به منابع نفتي لبنان است، تاكيد كرد كه ارتش و مقاومت از منابع كشور دفاع مي كنند و مانع از تعرض اسراييل خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، جبران باسيل وزير انرژي دولت موقت لبنان در كنفرانسي خبري اظهار داشت: اسرائيل يك ميدان نفتي در 4 كيلومتري لبنان كشف كرده و اين بدان معناست كه مي تواند به نفت لبنان هم دست يابد.

وي افزود: اسرائيل اگر استخراج نفت از اين ميدان را آغاز كند، مي تواند به ذخاير نفتي لبنان نيز دسترسي پيدا كند اما ارتش و مقاومت از ميدان هاي نفتي لبنان محافظت خواهند كرد.

وزير انرژي لبنان، ميشل سليمان رئيس جمهور و نجيب ميقاتي نخست وزير موقت را به برگزاري جلسه فوق العاده هيات وزيران براي اتخاذ تدابير لازم در خصوص جلوگيري از تعرض اسرائيل به منابع نفتي لبنان دعوت كرد.

گفته مي شود كه مشكل اصلي در اين زمينه تثبيت نشدن مرزهاي آبي بين المللي لبنان و حق اين كشور از منابع نفت و گاز به ويژه در سايه تهديد دايمي حقوق نفتي اين كشور از سوي رژيم صهيونيستي است.

بر اساس شواهد موجود، در سواحل فلسطین اشغالی، لبنان و سوریه یک منبع بزرگ نفتی و گازی وجود دارد که در صورت بهره برداری از آن، سالانه میلیاردها دلار نصیب این کشورها می شود و گفته می شود یکی از دلایل برافروختن جنگ در سوریه نیز، همین مساله است.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها