هنیه: مصر عمق استراتژیک فلسطین می ماند

هنیه: مصر عمق استراتژیک فلسطین می ماند
جمعه 14 تير 1392 - 23:03

نخست وزیر حماس تاکید کرد که مصر با تمامی اقشار و طیف های خود چه در گذشته و چه در آینده یکی از اصلی ترین حامیان قضیه فلسطین بوده و خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل هنیه در جریان خطبه های جمعه در مسجد فرقان در اردوگاه بریج واقع در مرکز نوار غزه خاطر نشان کرد که ما هیچ ترس و هراسی نسبت به مساله فلسطین در پرتو تغییر و تحولات بهار عربی نداریم. وی همچنین نسبت به انقلاب ملت های عربی که برگرفته از جهاد و مقاومت ملت فلسطین است، ابراز فخر و مباهات کرد.

هنیه تشریح کرد که ما همواره پیگیر تحولات کشورهای عربی خواهیم بود و تلاش می کنیم تا مساله عادلانه فلسطین همچنان در راس اولویت های امت اسلامی و عربی قرار داشته باشد.

وی اشاره کرد که مساله فلسطین دارای 3 بعد اصلی است: بعد عقائدی اسلامی ، بعد قومیتی عربی و بعد انسانی. هنیه تاکید کرد که غزه پذیرای هزاران حامی مساله فلسطین از تمامی جریان ها، اقشار و ادیان بوده است.

نخست وزیر حماس ضمن تاکید بر اینکه قدس و فلسطین مرکز اهتمام تمامی امت سلامی و عربی است، تشریح کرد که خداوند سبحان ما را برگزیده تا در جبهه مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی و طرح های جنایتکارانه آن باشیم و ما در جبهه مقدم امت اسلامی قرار داریم.

اسماعیل هنیه عنوان کرد که ارتباط امت اسلامی و عربی با فلسطین با تغییرات جاری در منطقه تحت تاثیر قرار نمی گیرد، زیرا این ارتباط، ارتباطی عقائدی، فکری و انسانی است.

هنیه تاکید کرد که هیچ قدرتی قادر به خارج ساختن مساله فلسطین از قلب امت اسلامی نخواهد بود. وی اظهار داشت که عناصر قدرت در مساله فلسطین عبارتند از قدر مقاومت و پروژه جهادی که جنبش حماس بر اساس آن پایه گذاری شده است و با خدای خود عهد بسته که همواره دنباله رو آن باشد.

اسماعیل هنیه از ساکنان کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 48 دعوت کرد در مسجد مبارک الاقصی حضوری همیشگی و مداوم داشته باشند و از آن در مقابل طرح های دشمن صهیونیستی به ویژه طرح تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان دفاع کنند.

هنیه خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی بیش از 100 معبد یهودی را در محوطه های مسجد الاقصی احداث کرده تا بدین گونه هویت اسلامی این مسجد مبارک را با گذر زمان از بین ببرد.

وی همچنین ثبات و پایداری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را مورد تقدیر قرار داد و تاکید کرد: فداکاری ها و دلاوری های اسرای قهرمان به ویژه اسیر عبدالله برغوثی و دیگر برادران اسیر وی که قبل از ماه مبارک رمضان روزه خود را آغاز کرده اند و با قاطعیت و دلاوری به مقابله با دشمن صهیونیستی و جنایت های آن برخواسته اند، موجب فخر و مباهات است.

هنیه تاکید کرد که مساله اسرا و معراجگاه پیامبر (ص) همچنان محرک اساسی مساله فلسطین خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها