پاپ: اسقف‌ها خودروهای فاخر سوار نشوند

پاپ: اسقف‌ها خودروهای فاخر سوار نشوند
يکشنبه 16 تير 1392 - 16:43

پاپ فرانسیس دوم با توصیه به اسقف های جوان در خصوص عدم استفاده از خودروهای گران‌قیمت، اظهار داشت: از دیدن کشیش ها و روحانیونی که خودروهای فاخر سوار می شوند، رنج می برم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فرانسیس دوم که خود برای جابه‌جایی در واتیکان از یک خودرو معمولی "فورد فوکاس" استفاده می کند، در راستای نزدیکی بیشتر به فقرا و اقشار کم درآمد جامعه، دیروز (شنبه) از تمامی کشیش ها و راهبه های جوان در سراسر دنیا خواست که از خودروهای "ساده‌تر"ی استفاده کنند و از خرید گوشی‌های تلفن گران‌قیمت و اشیاء لوکس و فاخر اجتناب نمایند، چرا که "این ها راه رسیدن به سعادت نیست".

پاپ افزود: دلم به درد می آید وقتی می بینم که یک کشیش یا راهبه، سوار جدیدترین خودروهای گران قیمت می شود. شما حق ندارید چنین کاری کنید.

وی ادامه داد: خودرو برای انجام بسیاری از کارها ضروری است، اما امیدوارم که از خودروهای ساده تر و معمولی‌تر استفاده کنید. وقتی می خواهید خودرو گران تر و راحت تری بخرید، به این فکرکنید که در دنیا کودکانی از گرسنگی به حال مرگ افتاده اند.

پاپ فرانسیس دوم از زمان تصدی این منصب در مارس گذشته، ترجیح داد به جای خانه فاخر  پاپ در واتیکان، در یک مهمانسرا اقامت گزیند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها