اختلاف نظر نخبگان اردن نسبت به تحولات مصر

اختلاف نظر نخبگان اردن نسبت به تحولات مصر
سه شنبه 18 تير 1392 - 09:31

نخبگان سیاسی و فرهنگی اردن دیگر بار در قبال تحولات منطقه دچار اختلاف نظر جدی شده اند و این اختلافات در سطح گسترده ای وارد عرصه مطبوعات این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم انجمن نویسندگان اردن چند روز قبل در بیانیه ای از تحولات اخیر مصر حمایت کرده و جانبداری ارتش از مطالبات مردم مصر را تبریک گفته بود.
گفته می شود در این بیانیه محمد مرسی به حسنی مبارک تشبیه شده است.
از سوی دیگر شماری از اعضای انجمن نویسندگان با صدور بیانیه ای دیگر، بیانیه مذکور را بیانگر باورهای "حزبی و تنگ نظرانه " شورای مدیران انجمن دانسته و از تعمیم این بیانیه به همه اعضای انجمن انتقاد شده است.
در این بیانیه همچنین حمایت "شورای مدیران انجمن" از  "کودتاچیان مصر" محکوم شده است.
امضا کنندگان بیانیه اعتراض آمیز دوم که شمار آنها ده ها نفر گفته شده است تشبیه محمد مرسی به حسنی مبارک را شایسته نخبگان فرهنگی اردن ندانسته و آن را توهین به مجمع عمومی انجمن، شهروندان اردنی و همه فرهیختگان دنیا به شمار آورده است.

از سوی دیگر در حالی که مقامات اردن اقدام اخیر ارتش مصر را در عزل مرسی به صورت علنی تبریک گفته بودند، شیخ زکی بنی ارشید، نفر دوم اخوان المسلمین اردن، این اقدام را کودتای نظامی توطئه آمیز خواند.
نخبگان سیاسی و فرهنگی اردن پیشتر نیز در اوایل شکل گیری بحران سوریه درباره ماهیت این بحران دچار اختلاف نظر جدی شده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها