بیش از50 نفر در حملات عراق کشته شدند

بیش از50 نفر در حملات عراق کشته شدند
جمعه 21 تير 1392 - 14:57

العالم - منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند که شمار کشته های حملات و بمب گذاری های روز پنجشنبه در مناطق مختلف این کشور به 51 نفر رسید که 25 نفر از آنها نیروهای امنیتی هستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم حملات مسلحانه و انفجارهای منجربه مرگ این تعداد روز گذشته و دشیب روی داد.

از جمله این حملات حمله یک بمبگذار انتحاری با خودروی بمبگذاری شده در بغداد بود که شب گذشته روی داد و و به گفته منابع پزشکی و امنیتی عراق در آن 11 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک سرگرد پلیس عراق گفت: در انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در نزدیک حسینه الزهراء (س) 9 نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این انفجار حدود ساعت 11:30 دقیقه شب گذشته در نزدیک حسینیه واقع در یکی از روستاهای جنوب غربی ناحیه الدجیل روی داد.

یک پزشک بیمارستان بلد گفت که اجساد 9 نفر و 21 زخمی حمله به این بیمارستان منتقل شده است.

یک افسر پلیس در منطقه طوزخورماتو نیز گفت: انفجار یک بمب در قلب منطقه طوزخورماتو به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن 5 نفر دیگر از جمله سه زن منجر شد.

درهمین حال، یک افسر ارتش عراق در کرکوک اعلام کرد که در حمله یک بمبگذار انتحاری به مقر ارتش در منطقه الفتحه یک سرباز کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این بمبگذار سوار بر یک دستگاه اتوبوس بمبگذاری شده در ساعات پایانی شب گذشته به این مقر حمله کرده و خود را منفجر کرد.

دو نفر از نیروهای بیداری عراق نیز در انفجار بمب در جاده اصلی جنوب کرکوک زخمی شدند.

اصابت سه گلوله به مناطق مختلف شهر سامرا در شب گذشته نیز باعث زخمی شدن چهار نفر شد.

یک نیروی پلیس نیز بر اثر اصابت چهار گلوله خمپاره به مناطق مختلف شهر بیجی زخمی شد.

با این احتساب، شمار کشته های حملات و انفجارهای مختلف در سراسر عراق از آغاز ماه جاری میلادی تاکنون به بیش از 250 نفر رسید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها