فراخوان وحدت در نمازجمعه مشترک شیعیان و اهل سنت عراق

فراخوان وحدت در نمازجمعه مشترک شیعیان و اهل سنت عراق
جمعه 21 تير 1392 - 20:34

امام جماعت نماز جمعه وحدت مسجد سعدیه العمری در بغداد سیاستمداران عراقی را به وحدت کلمه و حل اختلافات میان یکدیگر فراخواند و هشدار داد که اختلافات آنان تاثیر منفی بر مردم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خطیب مسجد سعدیه العمری بغداد تاکید کرد: ملت عراق می خواهد متحد شود، وحدت کلمه داشته باشد و عراق را بسازد، لذا اعلام می کنیم که ریختن خون تمام مردم عراق اعم از مسلمان، مسیحی و غیره حرام است.   

این روحانی ادامه داد: اگر اسلام با مسیحیت خصومت داشت، مسیحیان تا این زمان در کشورهای اسلامی باقی نمی ماندند، بنا بر این همه در قبال حمله به کلیسای سیدة النجاة مسئولند، چون این حمله در حالی انجام شد که مسیحیان در کشور اسلامی زندگی می کنند و در ذمۀ جامعه اسلامی هستند.

وی خطاب به سیاستمداران عراقی گفت: از خدا بترسید و اختلافات را کنار بگذارید، زیرا اختلافات شما در میان مردم هم بازتاب دارد. همه ما عراقی هستیم و باید برای ساختن عراق بکوشیم. قتل و کشتار کافی است. می خواهیم در مساجد خدا با آرامش عبادت کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: خداوند تعالی نیازی به گرسنگی یا تشنگی ما ندارد، بلکه می خواهد ما تمرین کنیم که با اخلاق نیکو با همسایگانمان اعم از مسلمان یا مسیحی رفتار کنیم.
 

 



 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها