تظاهرات هواداران مرسی مقابل مقر گارد ریاست جمهوری

يکشنبه 23 تير 1392 - 08:03

هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر قصد دارند امروز مقابل مقر گارد ریاست جمهوری تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم درپی ممانعت دیروز ارتش از تجمع هواداران مرسی مقابل مقر گارد ریاست جمهوری و کاخ "الاتحادیه"، آنان در فراخوانی مردم را به حضور در تظاهرات میلیونی امروز مقابل مقر گارد فرا خواندند.
"محمد البلتاجی" از رهبران ارشد اخوان المسلمین نیز آمریکا را به دست داشتن در تحولات اخیر مصر متهم کرد و گفت: واشنگتن پس از دخالت از طریق سفارتخانه خود برای "کودتا" اکنون تلاش می کند با آزادی رئیس جمهور بر این رسوایی سرپوش بگذارد.
ارتش مصر تظاهرکنندگان و معترضان را به برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات و خودداری از نزدیک شدن به مراکز حساس فرا خوانده است.

"عصام العریان" معاون رئیس حزب "آزادی و عدالت" شاخه سیاسی اخوان المسلمین درخواست کرد فردا (دوشنبه) تظاهراتی گسترده در اعتراض به برکناری محمد مرسی در سراسر مصر برگزار شود.
"عبدالمعطی ذکی" از رهبران اخوان المسلمین نیز در طرحی از رئیس جمهور موقت خواست مشروعیت ریاست جمهوری محمد مرسی را به همه پرسی عمومی بگذارد و نتایج این همه پرسی برای همه الزام آور باشد.
از سوی دیگر جبهه نجات ملت مصر مردم را به شرکت در تجمع روز دوشنبه و جمعه در میدانهای "الاتحادیه" و "التحریر" جهت صرف افطاری و سحری دعوت کرد. این جبهه هدف از برگزاری این تجمع‌ها را اعلام پایبندی به انقلاب 25 ژانویه اعلام کرده است.
جبهه سی ژوئیه نیز از مردم دعوت کرده است امروز با شعار "نه به تروریسم" در میادین تظاهرات کنند.
جنبش "تمرد" هم حمایت خود را از تظاهرات امروز اعلام و تأکید کرده است که حضور گسترده مردم در صحنه، تضمینی برای اجرایی شدن نقشه راه در دوره انتقالی است.

دادستانی کل مصر اعلام کرده که اتهاماتی مانند تحریک برای قتل تظاهرکنندگان و ضربه زدن به اقتصاد مصر ضد محمد مرسی مطرح شده است.
"عادل سعید" سخنگوی رسمی دادستانی کل مصر گفت که تحقیقات گسترده‌ای در خصوص اتهامات مطرح شده ضد رئیس جمهور برکنار شده و شماری از رهبران حزب آزادی و عدالت و دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها