قطر و عربستان از آلمان سلاح می خرند

قطر و عربستان از آلمان سلاح می خرند
يکشنبه 23 تير 1392 - 22:54

یک روزنامه آلمانی از تصمیم عربستان و قطر برای درخواست خرید سلاح های جدید از آلمان به ارزش چندین میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "بیلد آم زونتاج" چاپ آلمان در شماره روز یک شنبه خود به نقل از منابع دولتی قطری نوشت: دوحه در تلاش است که در هفت سال آینده 811 تانک "لئوپارد پال" دیگر به اضافه 61 عراده توپ "هاوتزر" از آلمان خریداری کند.
این نشریه آلمانی همچنین از تلاش عربستان سعودی برای خرید 800 تانک "لئوپارد" که در فهرست طرح های دفاع ملی این کشور قرار دارد خبر داد. "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان شخصا بر تهیه این فهرست تاکید کرده است.
در این میان، روزنامه آلمانی "هاندلسبلات" جمعه گذشته با اشاره به بی نتیجه ماندن تلاش برای فروش 270 تانک "لئوپارد" به عربستان، از تلاش سعودی ها برای دستیابی به توافق با شرکت ژنرال دینامیکس آمریکایی برای واردات تانک های ام.1 خبر داد.
امضای این قراردادها، نیازمند موافقت شورای امنیت ملی است که جلسات آن به صورت محرمانه برگزار می شود.
دولت آلمان در گزارش صادرات خود که در نوامبر گذشته تهیه کرده بود، از موافقت با صدور سلاح های آلمانی در سال 2011 به ارزش 4ر5 میلیارد یورو سخن به میان آورده بود و مهم ترین کشورهای وارد کننده این سلاح را به ترتیب، هلند، آمریکا، امارات و سنگاپور اعلام کرده بود.
گزارش ها درباره صادرات سلاح به کشورهایی مانند عربستان و قطر، همواره اعتراضات گسترده را سبب می شود، به ویژه که این دو کشور از تانک ها و تجهیزات نظامی خود برای فرونشاندن انقلاب بحرین و سرکوب اعتراضها در عربستان سوء استفاده کردند.
حزب سبزها از احزاب مخالف دولت در آلمان، بارها درخواست کرده است که دولت آلمان از بستن اینگونه قراردادها خودداری کند. یکی از اعضای بارز دومین حزب مخالف دولت آلمان گفته است هر کس اجازه صادرات سلاح به عربستان و قطر را بدهد، باید در آینده در قبال حقوق بشر، سکوت پیشه کند و این به مثابه نفاق خواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها