وخامت حال اسرای فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا

وخامت حال اسرای فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا
دوشنبه 24 تير 1392 - 13:39

باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی "الاسیر" درباره وخامت وضع جسمانی اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند، هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم شهروندان فلسطینی با برگزاری تظاهرات در مرکز شهر رام الله در کرانه باختری، با اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام همبستگی کردند.
وکلای باشگاه الاسیر نیز درباره وخامت وضعیت جسمانی تعدادی از اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند، بویژه مهندس عبدالله البرغوثی که به 67 سال زندان محکوم شده است، هشدار دادند.
رژیم صهیونیستی درخواست فلسطینی ها برای آزادی البرغوثی در چارچوب قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیت را رد کرده بود.

البرغوثی به همراه شماری از اسیران فلسطینی دارای تابعیت اردنی، امروز، وارد هفتاد و پنجمین روز اعتصاب غذای خود شدند.
وکلای باشگاه الاسیر پس از ملاقات با البرغوثی و همقطارانش تاکید کردند که آنها وارد مرحله خطرناکی شده اند.
مادر یکی از اسیران فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم از بی توجهی تشکیلات خودگردان در قبال سرنوشت این اسیران انتقاد کرد و گفت: تشکیلات خودگردان در این ماه مبارک گرسنگی و محرومیت اسیران فلسطینی را که اعتصاب غذا کرده اند، احساس نکرده است و اگر آنها (مسئولان تشکیلات خودگردان) دغدغه وطن پرستی و احساس مسئولیت درقبال اسیران داشتند؛ درد و رنج آنها را احساس می کردند.
"جمال الوطیل" از مسئولان ارشد جنبش حماس نیز در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: اعتصاب غذای این اسیران حاوی پیام های زیادی است که نخستین پیام آن به مسئولان سیاسی فلسطین و اردن است. زمان آن رسیده است تا برای نجات این اسیران قهرمان اقدامی جدی و فوری صورت گیرد.
14-19:08
 

پربیننده ترین خبرها