استفاده القاعده از شرایط کمپ دیوید در سینا

استفاده القاعده از شرایط کمپ دیوید در سینا
سه شنبه 25 تير 1392 - 22:28

قاهره (العالم) - پژوهشگر مصری تأکید کرد گروه های مرتبط با القاعده با استفاده از شرایطی که در سینا به دلیل پیمان کمپ دیوید وجود دارد، در این منطقه فعال شده اند.

"احمد بان" رئیس واحد مطالعات سیاسی و اجتماعی مرکز پژوهش های نیل در قاهره روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شماری از گروه های افراطی که برخی وابسته به سازمان های تندرو و برخی مرتبط به سازمان القاعده هستند، در شبه جزیره سینا فعال شده اند؛ این گروه ها پس از انقلاب و همزمان با کاهش تعداد نیروهای مصری در سینا بر اساس پیمان کمپ دیوید فعالیت های خود را آغاز کردند. به همین سبب فکر می کنم رژیم صهیونیستی اکنون ضرورت بازنگری در پیمان کمپ دیوید یا حتی به تعلیق درآوردن آن را درک می کند.

وی افزود: بازنگری یا تعلیق اجرای پیمان کمپ دیوید، زمینه حضور بهتر و بیشتر نیروهای مصری در سینا را فراهم و امکان چیرگی و تسلط کامل بر این منطقه و مقابله با گروه های مسلح را فراهم می کند.

این پژوهشگر مصری درباره این که چه کسی مسئول ریخته شدن خون مصری ها در سینا است، اظهار داشت: متاسفانه همه طرف های مصری بر پیشروی به سمت جنگی نامحدود با صفردرصد امکان موفقیت اصرار می ورزند در حالی که این کار به پیشرفت مصر به سمت انتقال دموکراتیک آسیب می رساند.

وی همچنین درباره گروه اخوان المسلمین اظهار داشت: اصرار اخوان به ادامه مبارزه ای با صفر درصد امکان موفقیت، کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد و امکان دارد زمانی متوجه درگیر شدن در جنگ داخلی شویم که دیگر دیر شده باشد.

16-15:40
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها