کردهای سوریه یک شهر را از تروریستها پس گرفتند

کردهای سوریه یک شهر را از تروریستها پس گرفتند
چهارشنبه 26 تير 1392 - 18:35

ديده بان حقوق بشر سوريه - وابسته به مخالفان - اعلام كرد که شبه نظاميان حزب كارگران كردستان بعد از درگيري با عناصر جبهه النصره بر بيشتر مناطق شهر "راس العين" در شمال شرق كشور سيطره يافته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رامی عبدالرحمن در بيانيه اي خاطرنشان كرد که واحدهاي دفاع مردمي كردها بعد از درگيري هاي شديد با عناصر گروه های تندرو و تروریستی دولت اسلامي در عراق و شام و جبهه النصره و ساير گردان ها تقريبا به طور كامل بر شهر راس العين سوريه در نزديكي مرز تركيه سيطره يافتند.

ديده بان حقوق بشر سوريه در این بیانیه افزود: درگيري ها در قسمتي از محله المحطه واقع در 200 متری مرز تركيه ادامه دارد و اين در حالي است كه بيشتر عناصر "دولت اسلامي عراق و شام" و "جبهه النصره" به طرف مناطق تل حلف و اصفر و نجار در حومه استان الحسكه عقب نشيني كردند كه منطقه اي داراي تنوع قوميتي و ديني است.

در این بیانیه به نقل از دوتن از فعالان راس العين تاکید شده است که واحدهاي دفاع مردمي كردها بر تمامي مقرهايي كه شبه نظامیان تندروی سلفی وابسته به ترکیه در آن متمركز بودند، سيطره يافته اند و در اين درگيري ها تعدادي از عناصر گروه های تروریستی "دولت اسلامي در عراق و شام" و "جبهه النصره" كشته شدند و تعدادي هم به اسارت درآمدند.
اين درگيري ها بعد از حمله عناصر دولت اسلامي در عراق و شام و جبهه النصره به يكي از گشتي هاي متعلق به واحدهاي دفاع مردمي كردها آغاز شد.
كمي پيش از درگیری تعدادي از اهالي شهر، وقوع چندين انفجار را در منطقه و بخصوص در نوار مرزي با تركيه گزارش كرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها