ایتالیا به بالاترین میزان فقر در 8 سال گذشته رسید

ایتالیا به بالاترین میزان فقر در 8 سال گذشته رسید
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 12:54

العالم - آمار فقرا در ایتالیا به بیش از 5/ 9میلیون نفر رسیده است و نزدیک به 5 میلیون نفر در فقر شدید زندگی می کنند، این آمار به بالاترین سطح خود طی 8 سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس آمار موسسه ملي آمار ايتاليا «ايستات»، شمار فقرا در ايتاليا در سال ۲۰۱۲ ميلادي به ۹ ميليون ۵۶۳ هزار نفر رسيد كه از اين تعداد چهار ميليون و ۸۱۴ هزار نفر، معادل 8 درصد جمعيت اين كشور در فقر مطلق هستند.

این گزارش می افزاید: تعداد قابل توجهی از مردم ایتالیا در فقر مطلق به سر می برند و حتی از تامین کمترین نیازهای ضروری خود ناتوانند. شمار فقراي مطلق از ۵.۷ درصد در سال 2012 ميلادي به 8 درصد در سال 2012 افزايش پيدا كرده است.

فقر در سال گذشته نه تنها قشر کارگری جامعه ایتالیا بلکه طبقه کارمند و مدیران را نیز فرا گرفته تاجاییکه نسبت فقر در این طبقه از 3.6 به 5.3 درصد رسیده است.

حدود نيمي از فقراي مطلق در ايتاليا، برابر با 2 ميليون و 347 هزار نفر در جنوب اين كشور زندگي مي كنند ؛ شمار آنها در سال 2011 ميلادي يك ميليون و 83 هزار نفر بود واکنون به بیش از دو میلیون و 35 هزار نفر را دربرمی گیرد که بیش از یک ميليون از آنها كودكان و نوجوانان فقير هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها