مصرف زیاد ماهی سرطان زا است !

مصرف زیاد ماهی سرطان زا است !
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 22:45

یافته های دانشمندان ثابت می کند آن چه برای قلب مفید است، نمی تواند ضرورتا برای بقیه اعضای بدن مفید باشد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پژوهش های علمی جدید ثابت می کند زیاده روی در خوردن ماهی های دارای روغن امگا سه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان ارتباط مستقیم دارد.

این درحالی است که پژوهشگران پیش از این تاکید کرده بودند که روغن برخی از انواع ماهی ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین آلزایمر موثر است.

در سال 2010، تفکری مبنی بر جایگزین کردن منابع پروتئینی سرشار از روغن با فراورده های دریایی از جمله ماهی های غنی از روغن رواج یافت و به تدریج، روغن ماهی در میان مکمل های غذایی در آمریکا از محبوبیت زیادی برخوردار شد.

اما مطالعات جدید که در گاهنامه " موسسه ملی سرطان " منتشر شد، تاکید کرد که روغن ماهی نمی تواند برای همگان مفید باشد، چرا که آزمایش های علمی ثابت کرده کسانی که میانگین انباشت امگا 3 در خون آنها زیاد است، خطر ابتلایشان به سرطان پروستات 43 درصد بیش از کسانی که نسبت انباشت امگا 3 در خونشان کمتر است.

سرطان پروستات، از شایع ترین انواع سرطان در مردان به شمار می رود و به نوشته روزنامه تایم، سالانه دستکم 250 هزار آمریکایی به این بیماری دچار شده و 30 هزار تن بر اثر همین بیماری جان می دهند.

از سوی دیگر پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس اعلام کرده اند که تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه مقدار اندکی گردو (حدود نیم گرم) مانع از ابتلا به سرطان پروستات می شود.

 

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها