مقام عراقی:

القاعده به دنبال ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه است

القاعده به دنبال ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه است
جمعه 28 تير 1392 - 11:39

العالم - رئيس کميسيون حقوق بشر پارلمان عراق با اشاره به ادامه عملیات کشتار و کوچاندن مردم در استان دیاله، تاکید کرد: تشکیلات القاعده عامل کشتار مردم این استان بوده و بدنبال ایجاد اختلاف میان سنی ها و شیعیان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "سليم الجبوري" در کنفرانسی مطبوعاتی که در مقر پارلمان عراق برگزار شد با اشاره به ادامه کشتار و کوچاندن مردم استان دیاله، اظهار داشت: در آنجا طرف سومی قصد دارد با بحرانی کردن اوضاع، فرقه گرایی و تفرقه افکنی به عراقی ها بقبولاند که استقرار استان دیاله پس از جدایی میان شیعیان و اهل تسنن عملی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که دستگاههای امنیتی باید با بکارگیری همه ابزارهای ممکن از شهروندان استان دیاله محافظت کنند و این مهم ازطریق دو راه حل شدنی است، افزود: نخستین راه بهره گیری از انسجام اجتماعی ، هماهنگی و آشتی می باشد که نیازمند دوره زمانی بوده و کمک همه احزاب سیاسی و نیروهای امنیتی و قبیله ای را می طلبد و دیگری بهبود و ساماندهی وضعیت امنیتی روستاهایی است که اقدامات تروریستی در آنجا صورت می گیرد.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد: متاسفانه به خاطر خلا امنیتی در روزهای گذشته در روستاهای جنوبی بخش مقدادیه در استان دیاله، دهها خانوار روستایی، خانه های خود را ترک کرده اند. 

بخش مقدادیه (35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در استان دیاله، طی ماههای گذشته به خاطر فعالیت گروه های تروریستی نا امن شده که آخرین آن انفجار کمربند انفجاری در یک مجلس عزاداری در منطقه عسگری در شرق مقدادیه بود که 12 کشته و 27 زخمی بر جای گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها