رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا را تهدید کرد

رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا را تهدید کرد
جمعه 28 تير 1392 - 12:19

العالم - رژیم صهیونیستی در پاسخ به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک ها و سازمان های اسرائیلی خارج از مرزهای خط سبز، تهدید کرد که از طرح پژوهشی اروپا موسوم به "هوریزیون 2020 " انصراف می دهد..

به گزارش پایگاه خبری العالم و به نقل از روزنامه عبری زبان "معاریو"، اتحادیه اروپا برای این طرح که از مهم ترین طرح های پژوهشی است  80 میلیارد یورو  بودجه اختصاص داده است.

معاریومی نویسد که اتحادیه اروپا با توجه به توان و تجارب علمی اسراییل (رژیم صهیونیستی)، این رژیم را در این طرح تخصصی علوم و تکنولوژی مشارکت داده و به همین دلیل نیزاین رژیم به خود اجازه داده تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تهدید کند.

رژیم صهیونیستی ضمن مشارکت در این طرح 80 میلیارد یورویی تعهد داده که در مقابل استفاده از کمک های مالی اروپایی اختصاص داده شده به پژوهشها، طی هفت سال مبلغ 600 میلیون یورو به اتحادیه پرداخت کند که از نظر هزینه  دهها برابر بیشتر از حجم مشارکت رژیم صهیونیستی در این طرح است.

معاریو به نقل از یک منبع اسرائیلی که وی را بلند پایه توصیف کرده، نوشت: اروپا حق دارد که دارایی های خود را طبق تمایل هزینه کند اما حق ندارد سازمان های اسرائیلی را برای هزینه کردن دارایی های خود که ارتباطی به کمک های مالی اروپا ندارد محدود کند و ما نیز این مساله را قبول نمی کنیم.

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که علیرغم فوائد زیادی که از مشارکت اسراییل در این طرح پژوهشی اروپایی نصیب این رژیم می شود اما، مشارکت رژیم صهیونیستی در این طرح نیز منافع بسیار آشکاری برای کشورهای اروپایی به همراه دارد.
این رژیم علاوه بر پیش بردن طرح اروپا، می تواند با پرداخت کمک مالی به طرح های پژوهشی بین المللی مرتبط با طرح هوریزون کمک های شایانی کند؛ طرح هایی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نه تنها به انصراف از مشارکت در آن  بلکه تلاش برای لغو نهایی آن تهدید کرده است.

در عین حال اتحادیه اروپا با درخواست پرز مبنی بر به تعویق انداختن تحریم این مساله به مدت دو هفته مخالفت کرده است.

کمیساریای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای تاکید کرد که تصمیم تحریم سازمان های اسرائیلی موجود در خاک فلسطین همانگونه که پیش از این اعلام شده بود روز جمعه انجام  خواهد شد و به تعویق نخواهد افتاد.

شیمون پرز رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی که در انتظار نتیجه تلاش آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان است،

او از اتحادیه اروپا خواست تا اجرای تصمیم تحریم  را به مدت دو هفته به تعویق بیاندازد.

پربیننده ترین خبرها