عربستان، کارگران یمنی را به جنگ سوریه می‌برد

عربستان، کارگران یمنی را به جنگ سوریه می‌برد
جمعه 28 تير 1392 - 22:25

العالم - یک روزنامه عربی از طرح آل سعود برای اعزام کارگران یمنی به جنگ با نظام سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عرب زبان «الوحدوی» اخیرا به نقل از یک منبع آگاه از طرح عربستان سعودی برای اعزام هزاران  کارگران یمنی به جنگ در سوریه و عملی کردن طرح غرب برای سرنگونی نظام بشار اسد رییس جمهور سوریه خبر داد.

این روزنامه می افزاید: عمده اتباع یمن که از عربستان اخراج شدند، بازگشت به وطن را به جنگ در سوریه ترجیح دادند و حتی برخی از آنان به دلیل خودداری از رفتن به سوریه، به زندان افتادند.

عربستان اخیرا بسیاری از کارگران یمنی را اخراج کرده است. بیش از یک میلیون یمنی در عربستان به شغل کارگری مشغول هستند.

«خالد عیسی» در گفت وگو با شبکه خبری العالم از عربستان، قطر و ترکیه خواست عوامل تروریستی خود را از سوریه خارج کنند و تصریح کرد: گروهی از اتباع عربستان، ملیت های دیگر و حتی آمریکایی در شهر «راس العین» نزدیک مرز ترکیه مستقر هستند و این موضوع نشان می دهد که عربستان از این گروه تروریستی پشتیبانی می کند.

معاون هیات هماهنگی ملی سوریه در خارج از کشور، هدف 3 کشور مذکور را از بین بردن نقش و جایگاه سوریه در منطقه دانست و گفت:عربستان، قطر و ترکیه از مزدورانشان در ائتلاف مخالفان به عنوان آلت دست برای جلوگیری از تحقق گفت وگوی ملی و صلح داخلی استفاده می کنند و به ویژه عربستان و قطر با هر گونه طرح اتحادیه عرب یا کشورهای دیگر برای حل و فصل بحران سوریه مخالفت می ورزند.

این شخصیت سوری افزود: آمریکا که ارباب کشورهای مزبور است هرگز خیر ملت سوریه را نمی خواهد و هدفش فروپاشی کامل سوریه و گسترش بحران در منطقه است و این سیاست ها در نهایت به قربانی شدن مردم سوریه، آواره شدن آنان و نابودی زیرساخت های کشور می انجامد.


19/7 

پربیننده ترین خبرها