همدستی حکام خلیج فارس علیه ملت بحرین

همدستی حکام خلیج فارس علیه ملت بحرین
شنبه 29 تير 1392 - 19:47

عضو مركز حقوق بشر بحرين با هشدار درباره استفاده بيش از حد نيروهاي امنيتي از سلاح ممنوعه ساچمه اي برای سرکوب مردم و معترضان، ممنوع الخروج شدن شهروندان بحريني و بازداشت و آزار آنان در كشورهاي عربی حوزه خليج فارس در چارچوب همكاري هاي اين كشورها با رژیم بحرين را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

زهره مهدي از فعالان حقوقي بحرینی روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به برگزاري تظاهرات ديروز مردم بحرین در مناطق مختلف كه با برخورد خشونت آميز نيروهاي امنيتي مواجه شد گفت: از آغازين روز انقلاب تا به امروز تقريبا هرروز شاهد برگزاري اجتماعات اعتراض آميز در کشور بوده ايم و اقدامات خشونت بار پليس هم توسط مركز حقوق بشر بحرين مستندسازي و ثبت شده است.

وي با اشاره به بروز 65 مورد جراحت معترضان، بر اثر شلیک سلاح های ممنوعه ساچمه ای در مناطق مختلف بحرين تاكيد كرد موارد بسياري از استفاده بيش از حد نيروهاي امنيتي از گلوله هاي ساچمه اي به ثبت رسيده است.

وی خاطرنشان كرد نیروهای امنیتی رژیم بحرین، يكي از مجروحان سلاح ساچمه ای را در منطقه البلاد القريب پس از مجروحيت بازداشت کردند و به خانواده اش اجازه ملاقات نداده و بيمارستان نظامي و بيمارستان سلمانيه هم منكر پذيرش او شده اند و اینگونه رفتارها، کار هميشگي دستگاههاي امنيتي بحرين است.

فعال حقوقي بحريني درباره اخبار استفاده از گلوله هاي جنگي توسط نيروهاي آل خليفه براي سركوب تظاهرات دیروز گفت: در مركز حقوق بشربحرين استفاده از اين گلوله ها را مشاهده وثبت نكرده ايم اما پس از ملاحظه اخباري در شبكه هاي ارتباط اجتماعي دست به تحقيقات بيشتر زديم اما تا كنون اين امر اثبات نشده است.

وي همچنين درباره خانواده ابراهيم كريمي كه ضمن سلب تابعيت بحريني از ايشان، در ليست ممنوع الخروجي ها قرار گرفته و مانع ورودشان به خاك كويت شده اند، خاطرنشان کرد: اين شیوه يكي از روشهاي اعمال فشار آل خليفه به شهروندان است تا نه بتوانند در بحرين زندگي كنند و نه قادر باشند از این کشور خارج شوند و حتي بعد از خروج از بحرين آنان را مورد پيگرد و آزار قرار مي دهند.

زهره مهدي تاكيد كرد: براساس مستندات قطعي كه نزد مركز حقوق بشر بحرين محفوظ است، از خروج بسياري از افراد از كشور جلوگيري شده و با توجه به همکاری امنیتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اتباع بحرین بعد از سفر به این كشورها نیز بازداشت شده اند.


14:40           02/07           FA
 

پربیننده ترین خبرها