باج خواهی سیاسی رژیم اسراییل؛

جهاد اسلامی، طرح صهیونیستها برای مبادله اسرا را نپذیرفت

جهاد اسلامی، طرح صهیونیستها برای مبادله اسرا را نپذیرفت
شنبه 29 تير 1392 - 23:21

غزه، العالم – عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، موافقت رژیم صهیونیستی با مبادله اسرا را "باج ِسیاسی" این رژیم به منظور چشم پوشی از خواسته های ملت فلسطین دانست و آن را رد کرد.

" داوود شهاب" روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم درباره گزارش های منتشر شده درخصوص آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی گفت: همه این اسرا به خاطر فلسطین بازداشت شده و اسارت را در زندان های رژیم اسرائیل تحمل کردند، بنابراین خارج شدن از زندان برای آنان مهم نیست، به ویژه زمانی که آزادی آنان از زندان های رژیم صهیونیستی، "رشوه" ای برای فروش فلسطین یا کوتاه آمدن از خواسته های فلسطینی ها باشد.

وی بار دیگر خواهان تلاش های خالصانه برای آزادی با کرامتِ اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر شد و تاکید کرد در صورتی که این آزادی رشوه ای سیاسی برای کوتاه آمدن از آرمان ها وحقوق فلسطینیان باشد، ارزشی برای اسرا ندارد.

شهاب هشدار داد که تشکیلات خودگردان فلسطین همواره آماده دادن ِ امتیازهای بیشتر به رژیم اشغالگر است.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین در ازای جلب ِ رضایت آمریکا و بازگشت به راهکار مذاکرات، از همه شروط خود کوتاه آمده و حاضر به تسلیم در برابر فشارها و تحریک های آمریکا شده و ترجیح داده است که در چنین شرایطی به میز مذاکره با رژیم اسرائیل بازگردد.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطینی گفت: طرف مذاکره کننده فلسطینی اکنون بدون هیچ گونه پشتوانه ای به مذاکره با رژیم اسرائیل می رود، آن هم در شرایطی که اوضاع داخلی کشورهای عربی ناآرام است.

وی تصریح کرد در گذشته، وقتی که تشکیلات خودگردان فلسطین و طرف مذاکره کننده فلسطینی، تا حدودی پشتوانه داشتند و مورد حمایت برخی از نظام های عربی قرار داشتند، نتوانستند به هیچ دستاوردی در مذاکره دست یابند ، حال که طرف فلسطینی در موضعی بسیار ضعیف به مذاکره با رژیم اسرائیل روی آورده است ، نتیجه کاملا مشخص است.

شهاب هشدار داد که بازگشت به مذاکره با رژیم اشغالگر در شرایط کنونی، منجر خواهد شد که امتیازها و خواسته های نامشروع مورد نظر مسئولان رژیم اسرائیل در خصوص  اراضی فلسطینی جامه عمل بپوشد.

وی تصریح کرد نباید فراموش کنیم که این مذاکرات با توجه به تصویب طرح "پراور" (وزیر اسبق کابینه رژیم صهیونیستی) صورت می گیرد که به موجب آن هزاران نفر از ملت فلسطین در منطقه اشغالی نقب از مناطق خود آواره و اخراج می شوند، این درحالی است که فلسطینی ها در مناطق 48 به حمایت و آزادی نیاز دارند.

17:58         20/07/

پربیننده ترین خبرها