حمله به دفتر العالم در قاهره دو روز قبل از صدور مجوز

حمله به دفتر العالم در قاهره دو روز قبل از صدور مجوز
يکشنبه 30 تير 1392 - 12:47

رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره با اشاره به سابقه 10 ساله فعالیت دفتر این شبکه تأکید کرد حمله به دفتر شبکه العالم درحالی صورت گرفته که قرار بود تا دو روز دیگر مجوز فعالیت آن رسما صادر شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد السیوفی" در گفت و گو با شبکه "صدی البلد" تاکید کرد: شبکه العالم همواره تلاش کرده که مواضعی واقع گرایانه در قبال تحولات اتخاذ کند و بر همین اساس هیچ اقدامی انجام نداده که مستحق قرار گرفتن در چنین شرایطی باشد.

وی افزود: هنوز نمی دانیم که چرا پلیس به دفتر شبکه العالم یورش برده و آن را تعطیل و اموال و اثاثیه دفتر را توقیف کرده است.

السیوفی درباره مجوز فعالیت شبکه العالم در مصر اظهار داشت: از دو ماه پیش برای دریافت مجوز درخواست دادیم و برای نخستین بار درخواست ما مورد بررسی قرار گرفت و من با مدیر دفتر رسانه ای که عهده دار صدور مجوز است گفت و گو کردم.

السیوفی ادامه داد: او به من خبر داد که مجوز شبکه العالم تا دو روز دیگر صادر خواهد شد و هیچ مخالفتی با فعالیت این شبکه وجود ندارد و فرایند صدور مجوز به طور دقیق در حال طی شدن است، اما این اتفاقات در زمانی کاملا اشتباه روی داده است.

السیوفی با بیان این که امروز در بخش بولاق درباره مساله مجوزها مورد بازجویی قرار گرفت، خاطر نشان کرد که در حال حاضر راهی دفتر دادستانی است.

رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره تاکید کرد: 10 سال است که با موافقت همه طرف های امنیتی مصری در حال فعالیت هستیم و نمی دانیم چرا اکنون چنین برخوردی با ما شده است. ممکن است اطلاعات نادرستی به سازمان های امنیتی داده شده باشد مبنی بر این که ما به دیگر شبکه ها خوراک خبری می رسانیم، این احتمال با توجه به سئوالات مطرح شده در بازجویی وجود دارد، اما چنین مسأله ای واقعیت ندارد.

وی اظهار داشت: پس از تحولات 30 ژوئن باید برخورد حکومت با رسانه ها تغییر یابد و تدابیری روشنی برای برخورد با افراد خاطی اتخاذ شود نه این که شبکه های رسانه ای را بدون دلیل ببندند.

نیروهای پلیس مصر، دیروز به دفتر شبکه العالم در قاهره یورش برده و آرشیو، دوربین و دیگر تجهیزات دفتر را با خود بردند. 

"خالد السیوفی" فرزند رئیس دفتر شبکه العالم نیز در مصاحبه با تلویزیون التحریر گفته است: پدرم به اتهام فعالیت بدون مجوز بازداشت شده است.
وی افزود: "ضیاء رشوان" رئیس اتحادیه روزنامه نگاران لحظه به لحظه پیگیر تحولات این پرونده است و پاسخگوی همه طرف های پیگیر آن است.
خالد السیوفی تاکید کرد: خالد البلشی عضو شورای اتحادیه روزنامه نگاران در بازجویی های صورت گرفته از پدرم در بخش بولاق ابوالعلا حضور یافت و به طور کلی موضع گیری اتحادیه در این خصوص قابل تقدیر بود.

"اسلام ابوالمجد" خبرنگار شبکه العالم در قاهره نیز با تاکید بر این که این نخستین بار نیست که عناصر سازمان نظارت به دفتر این شبکه یورش می برند و آن را می بندند، خاطر نشان کرد: آخرین باری که به این دفتر حمله کردند، تقریبا یک سال پیش و چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری بود. در آن یورش نیز، وسایل دفتر مصادره و دفتر شبکه العالم به فعالیت بدون مجوز متهم شد.
در این میان "نجاد البرعی" فعال حقوقی مصری در واکنش به بازداشت رئیس دفتر شبکه العالم و بستن دفتر این شبکه در قاهره گفت: با ادعای حقیقت گویی و بستن شبکه های خبری نمی توان حقیقت را پنهان کرد.

26
 

پربیننده ترین خبرها