اتحادیه عرب، انفجارهای عراق را محکوم کرد

اتحادیه عرب، انفجارهای عراق را محکوم کرد
يکشنبه 30 تير 1392 - 23:12

اتحادیه عرب، انفجارهای تروریستی روز یک شنبه در مناطق مختلف عراق را که به شهادت ده ها تن انجامید، به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای این انفجارها را محکوم کرد و "دست های پنهان" را عامل این انفجارها دانست که "خیر و صلاح عراق و عراقی ها را نمی خواهند، بلکه به دنبال فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان ملتی واحد هستند".

وی با تاکید بر حرمت ریختن خون شهروندان بی گناه، ترجیح منافع ملی بر سایر منافع طایفه ای و حزبی در مقابله با تندروی و تروریسم را خواستار شد.

العربی همچنین از شنیدن اخباری مبنی بر کوچ اجباری برخی طایفه ها از روستاهای خود در استان دیالی به سبب تهدید گروه های مسلح و وادار شدن آنها به ترک منازلشان، ابراز ناخرسندی کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه تاکید کرد: چنین اقداماتی، به مثابه تلاش برای از هم گسستن بافت اجتماعی عراق و کشاندن جامعه به کشتار طایفه ای است، اما عراق به یاری خدا و به کمک عزم و اراده مردمش و همبستگی برادرانش تاکنون توانسته از آن برهد و توطئه های ویرانگر تروریستی را در این زمینه خنثی سازد.

نبیل العربی در این بیانیه از همه رهبران سیاسی و ملی عراق خواست، اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و در برابر پدیده تندروی و تروریسم دست به دست هم دهند و از تبادل اتهامات و به کارگیری زبان تحریک بپرهیزند، زیرا این کار فقط به تفرقه و دودستگی هر چه بیشتر می انجامد و تاوان آن را شهروندان عراقی می پردازند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها