جبهه النصره با هرگونه سازش سیاسی مخالفت کرد

جبهه النصره با هرگونه سازش سیاسی مخالفت کرد
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:53

ابومحمد الجولانی رهبر گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره دیروز مخالفت خود را با هرگونه سازش سیاسی و انتخابات پارلمانی در سوریه اعلام کرد و خواستار برقراری حکومت شریعت و اسلام شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی در پیامی صوتی درباره هرگونه سازش سیاسی با فشار بین المللی هشدار داد و گفت ما به عنوان مسلمانان به روند یا احزاب سیاسی و انتخابات پارلمانی اعتقاد نداریم بلکه به نظام حکومت اسلامی معتقدیم که در آن مشورت و عدالت گسترش یابد.

الجولانی که این روزها دچار فشارهای سیاسی و جنگی بسیاری است، افزود: راه ما برای تحکیم شریعت جهاد در راه خدا است شریعت همه انسان ها را از محدودیت هایی که به آن تحمیل شده و قوانینی که انسان وضع کرده است ، آزاد می کند.

وی اظهار داشت:" ای مردم سوریه صحنه ما امروز محل درگیری کشورها است و جنبش جهادی در سرزمین شام ثابت کرده است که نقش اسلام را که از آن در منطقه سلب شده است، بازمی گرداند. 
رهبر جبهه النصره گفت دشمنان متوجه شدند که قدرت اسلام باردیگر افزایش می یابد در نتیجه آمریکا و غربی ها به سرعت ما را در فهرست تروریسم قراردادند با این بهانه که ما مکلف به پیاده کردن شریعت اسلامی هستیم و آنها به درستی تحلیل کردند بله ما مکلف به پیاده کردن شریعت اسلام و دفاع از دین مسلمانان و ناموس و خون آنها هستیم و به داشتن این وظیفه افتخار می کنیم و به فهرست های تروریسم توجهی نداریم. 
این سرکرده گروهک تروریستی که با بمبگذاری های کور تاکنون هزاران شهروند سوریه ای را بنام اسلام و جهان قتل عام کرده و زیرساخت های این کشور را در راستای منافع رژیم صهیونیستی نابود، در ادامه درباره سیاست بین المللی در قبال نبرد سوریه هشدار داد و گفت برخی قدرت های بین المللی برای حفظ توازن قدرت در صحنه تلاش و سپس اعمال فشار می کنند تا طرف های درگیر را به تن دادن به سازش سیاسی همزمان با تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آینده در اواسط سال 2014 وادار کنند و ستمگر جدیدی را جایگزین این ستمگر کنند و محتوای نظام برای حفظ نهادهای امنیتی و نظامی باقی بماند.
وی افزود باید مراقب بود سوریه به چنین بازی کشیده نشود که در آن پیروزی ها ربوده می شود و خون های ریخته شده هدر می رود.

الجولانی از همه گروه های درگیر خواست برای برقراری عدالت اسلام و یاری شریعت تلاش کنند. وی افزود باید همه تلاش خود را برای رسیدن به هدف والا یعنی برپایی حکومت اسلامی به کار بگیریم و سرزمین خود را از سلطه ظالمانه غربی یا شرقی خلاص کنیم، البته وی نگفت که عدالت و برقرار مساوات میان مردم سوریه با قتل عام مردم بیگناه، سربریدن و آواره کردن آنها هم خوانی دارد، هر چند از افراد جزم اندیش و افراطی مانند الجولانی که توسط دولت قطر برای نابودی سوریه مامور شده، هیچ چیز بعید نیست.

وی در این نوار صوتی حزب الله را تهدید کرد و گفت دوره جدیدی برای اهل سنت در منطقه آغاز شده است و اقدامی که «حزب ایران» در سوریه و لبنان انجام می دهد به راحتی نخواهد بود و ما پاسخ آن را خواهیم داد.

نیروهای وابسته به الجولانی که با کمک افسران اطلاعاتی اسرائیلی، ترک و سعودی القصیر را به دژی نظامی تبدیل کرده بودند با دخالت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان شکست سنگینی خورده و هزاران نفر از آنها کشته، زخمی و دستگیر شدند.

کارشناسان بر این باورند که دلیل اصلی الجولانی از ارائه چنین سخنرانی دراین مقطع زمانی زیاد شدن فشارهای نظامی بر وی و دو دسته شدن القاعده در سوریه می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها