آغاز مذاکرات سازش و شکاف در دولت ائتلافی نتانیاهو

آغاز مذاکرات سازش و شکاف در دولت ائتلافی نتانیاهو
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 21:33

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت: حزب راستگرای افراطی "خانه یهود" به ریاست "نفتالی بینت" وزیر اقتصاد کابینه صهیونیستی اعلام کرده است به محض اتخاذ تصمیم توقف شهرک سازی در کرانه غربی، از دولت ائتلافی خارج می شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر اقتصاد کابینه رژیم صهیونیستی پنج شنبه گذشته تهدید کرده بود که اگر این کابینه درباره مرزهای سال 1967 با فلسطینی ها مذاکره کند، استعفا خواهد کرد.
روزنامه معاریو افزود: این تصمیم در جلسه محرمانه هیئت رئیسه حزب خانه یهود اتخاذ شد و این حزب اصرار داشت که این موضوع همچنان محرمانه باقی بماند و رسانه ای نشود.

یک وزیر دیگر کابینه صهیونیستی از حزب حاکم لیکود که از افشای نام خویش خودداری کرده است، پیشتر به روزنامه صیهونیسیتی "یدیعوت آحارونوت" گفته بود که بنیامین نتانیاهو (رئیس کابینه این رژیم) در صورتی که در مسیر توافق با فلسطینی ها گام بردارد، "تنها" خواهد ماند.

این درحالی است که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی از اردن خبر داد که توافق مقدماتی برای از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها حاصل شده است.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته با انتشار مطلبی از تغییر اساسی در ساختار کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در صورت موفقیت آمیز بودن تلاش های جان کری در زمینه مذاکرات خبر داد و افزود: امکان ندارد که ائتلاف حاکم بر اسرائیل توافقنامه صلح شفافی را که به تشکل دولت مستقل فلسطینی منجر می شود، با فلسطینی ها امضا کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها