خطیب جمعه قطیف: اعراب امکانات دارند ولی ضعیفند

خطیب جمعه قطیف: اعراب امکانات دارند ولی ضعیفند
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 13:05

خطیب جمعه منطقه قطیف در عربستان با هشدار درباره توطئه ها برای نابود کردن ارتش سوریه تأکید کرد، اعراب با وجود داشتن امکانات مناسب در برابر رژیم صهیونیستی دچار ضعف هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ حسن صفار" ابراز امیدواری کرد که ملل عرب به مشکلات داخلی خود پایان دهند و به مبارزه با تجاوزات و دخالت های خارجی بپردازند.  
شیخ صفار اوضاع کشورهای عربی را اسفبار توصیف کرد و گفت : اوضاع کشورهای عربی به ویژه ارتش های این کشورها نگران کننده است زیرا ارتش ها گرفتار مشکلات و نزاع های داخلی هستند .
شیخ صفار، امت اسلامی را به آمادگی برای مبارزه سخت با رژیم صهیونیستی فراخواند، و اظهار داشت: علت برتری رژیم صهیونیستی بر کشورهای منطقه برخورداری این رژیم از حمایت های خارجی ، برنامه ریزی های دقیق رژیم و ضعف اعراب و مسلمانان است .
خطیب جمعه قطیف خاطرنشان کرد: اعراب و مسلمانان از لحاظ تعداد نیروی انسانی و امکانات بر رژیم اسرائیل برتری دارند به گونه ای که نمی توان تعداد نیروهای مسلح این رژیم را با تعداد نیروهای مسلح کشورهای عربی مقایسه کرد ولی اعراب گرفتار ضعف هستند .
شیخ صفار گفت : اعراب دچار تشتت و چند دستگی هستند .
شیخ صفار افزود : قبلاً ارتش عراق فروپاشید و هم اکنون تلاش ها برای فروپاشیدن ارتش سوریه ادامه دارد و نوبت به ارتش مصر نیز خواهد رسید .
خطیب جمعه قطیف خاطرنشان کرد: هدف از گرفتار کردن ملل و ارتش های کشورهای عربی به مشکلات داخلی، تأمین منافع رژیم اسرائیل و دفع خطرات خارجی از این رژِیم است .
شیخ صفار رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در حملات مکرر به نیروهای ارتش مصر در شبه جزیره سینا متهم کرد و گفت : هدف این رژیم از حمله به نیروهای ارتش مصر در سینا گرفتار کردن این ارتش به درگیری های داخلی تحت عنوان مبارزه با تروریسم و خشونت است.
شیخ صفار با اشاره به جنگ بدر در صدر اسلام گفت : مسلمانان صدر اسلام با وجود تعداد کم و برخورداری از امکانات اندک دارای انگیزه های لازم برای پیروزی بودند، و خداوند متعال نیز به آنها کمک کرد . 
شیخ صفار تأکید کرد: مسلمانان صدر اسلام عزم و اراده قوی و برنامه ریزی دقیق داشتند که مسلمانان معاصر باید از آنها الگو بگیرند.
خطیب جمعه قطیف خاطرنشان کرد: ملاک پیروزی ملت ها در برابر دشمنان داشتن تعداد و امکانات زیاد نیست، بلکه داشتن اراده قوی، اتحاد و آمادگی برای فداکاری و دفاع از ارزش ها ملاک است .

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها