فراخوان مفتی قطر برای تشدید درگیری ها در مصر

فراخوان مفتی قطر برای تشدید درگیری ها در مصر
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 13:07

درحالیکه هنوز دو روز از درگیری های خونبار در قاهره سپری نشده، "یوسف قرضاوی" مفتی قطری مصری در جدیدترین اظهارات فتنه انگیزانه خود از مصری ها خواست به میدان "رابعه العدویه" در قاهره بروند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، قرضاوی گفت: عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر به عهد و سوگندی که در مقابل محمد مرسی خورد، خیانت کرد. السیسی گمان کرد که مردم به او حق قتل و بریدن سر مصری ها را داده اند. او گمان کرد که روز جمعه به او اختیار داده شده است و گفت که آنها فقط مصری هستند و گویا دیگران از مصر نیستند و از نظر قانون ارزشی ندارند.

قرضاوی در ادامه این اظهارات که از شبکه الجزیره قطر پخش می شد، عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر او را ضعیف و بی ارزش توصیف کرد.

قرضاوی با دعوت افسران و نیروهای پلیس و ارتش مصر به نافرمانی،  عبداالفتاح السیسی را به ارتکاب کشتار بزرگ و قتل 140 نفر و زخمی کردن 4500 مصری متهم کرد، .

این مفتی مصری که تابعیت قطری دارد با درخواست از اعضای هیأت علمای ارشد و هیأت پژوهشهای اسلامی برای بازنگری در سمت "احمد الطیب" شیخ الازهر، از اعضای الازهر خواست هرگز او را نپذیرند.

قرضاوی رسانه های مصر را به فعالیت غیر حرفه ای متهم کرد و از همگان دعوت کرد برای اطلاع از حوادث مصر خودشان به این کشور بروند.

قرضاوی همچنین از مصری ها خواست به میدان رابعه العدویه در قاهره بروند و با تمام شجاعت فرزندان خود را نیز به آنجا ببرند.

قرضاوی از آغاز بحران و جنگ در سوریه در حال حمایت از گروه های مسلح و تروریستی بوده و با اظهارات و فتواهای فتنه انگیزانه خود تلاش کرده افکار عمومی در کشورهای عربی را از واقعیتها در سوریه منحرف کند.

پربیننده ترین خبرها