اخوان: استبداد مبارک به مصر بازگشته است

اخوان: استبداد مبارک به مصر بازگشته است
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 13:34

العالم، قاهره - عضو مؤسس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر، اقدام ارتش در کشتار هواداران این گروه را به شدت محکوم کرد و گفت: اقدامات ظالمانه و استبدادی رژیم سابق مصر بار دیگر به کشور بازگشته است.

"جمال تاج الدین" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مردم معترض مصر سلاح ندارند و تنها شعار آنها "لا اله الا الله" است و آنها دوستدار و عاشق کشورشان هستند.

عضو ارشد اخوان المسلمین بر لزوم بازگشت محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر به قدرت تاکید کرد و گفت: ما تا زمان بازگشت مشروعیت به کشور عقب نشینی نخواهیم کرد، حتی اگر جان خود را در این راه بدهیم. 

وی افزود: رسانه های گمراه کننده و کینه توز مصر چهره جریان اسلامی را خدشه دار کرده اند؛ جریانی که در طول یک سال گذشته برای رفع استبداد و ظلم تلاش کرده است. رویکرد رسانه های مصری باعث بازگشت ظلم و فساد حزب ملی حاکم سابق مصر شده است. با این حال ما پذیرفتیم که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کنیم اما شاهدیم که ارتش و نیروهای امنیتی مصر چگونه معترضان را سرکوب می کنند.

"یسری العزباوی" کارشناس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام مصر هم در مصاحبه با شبکه خبری العالم، ارتش و اخوان المسلمین مصر را مسئول اوضاع کنونی این کشور دانست و گفت: دوطرف نمی خواهند از مرحله جنگ سیاسی به مرحله سازش سیاسی وارد شوند.

وی افزود: اگر نیروهای مسلح مصر و اخوان المسملین سرعقل بیایند و سر میز مذاکرات بنشینند فکر می کنم گشایش در آینده نزدیک ممکن است. اما می بینیم که هریک از دو طرف بدون تعقل می گوید که مذاکره نمی کنند به گونه ای که انگار طرف مقابل دشمن صهیونیستی است. معترضان فرزندان ملت مصر هستند که جراحت برداشته اند و باید زخم های آنان را التیام ببخشیم.

28-21:23

پربیننده ترین خبرها