گزارش العالم از تخریب تونل های غزه توسط ارتش مصر

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 15:25

غزه، (العالم) - شش سال از محاصره مداوم فلسطینیان در غزه توسط رژیم صهیونیستی می گذرد و این محاصره روز به روز تنگ تر می شود و فشار علیه فلسطینیان بیشتر؛ اما نکته قابل توجه در این زمینه تخریب تونل های فلسطینیان توسط ارتش مصر می باشد که به درد و رنج فلسطینیان افزوده است.

خبرنگار شبکه العالم در غزه گزارش داد: در آستانه برگزاری روز قدس که توسط امام خمینی (ره) نام گذاری شد، فلسطینیان از حمایت سیاسی و مادی ادعا شده از سوی کشورهای عربی و مدعی حمایت از حقوق بشر ناامید می شوند.

مردم غزه در چند سال گذشته در وضعیت اسفناکی به سر می برند و کشورهای مدعی حقوق بشر نیز به جز ادعا هیچ کاری برای آنها نمی کنند.  

یک شهروند فلسطینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به وضعیت اسفبار فلسطینیان در غزه گفت: مردم غزه از زمان محاصره این منطقه توسط رژیم اشغالگر قدس (6 سال پیش) بسیار در رنج و عذاب به سر می برند و در حال حاضر نیز به خاطر محاصره مرز رفح از سوی ارتش مصر که منجر به توقف کامل فعالیت های تجاری با نوار غزه و تخریب تونل ها توسط این ارتش شده، وضعیت مردم لحظه به لحظه بغزنج تر می شود.

وی با اشاره به حضور 2میلیون فلسطینی در غزه، می افزاید: اشغالگران به کمک ارتش مصر همه تحرکات در ورودی ها و خروجی های نوار غزه را زیر نظر دارند و مانع رسیدن ساده ترین نیازهای اساسی به فلسطینی ها می شوند.

این شهروند فلسطینی تصریح کرد: این وضعیت بسیار دشوار است و مصری ها باید به خوبی در مورد این موضوع بیاندیشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه فشارها و جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین در برابر دیدگان مدعیان دفاع از آزادی و حقوق بشر انجام می شود، جنایاتی که با همه هنجارها و کنوانسیون های بین المللی و حقوق بشری در تضاد است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها