فراخوان تشدید مبارزه با طرح صهیونیستی "پراور"

فراخوان تشدید مبارزه با طرح صهیونیستی
پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 13:46

العالم- فعالان و جنبش های طرفدار فلسطین در کشورهای مختلف جهان روز پنجشنبه اعلام کردند در اعتراض گسترده به طرح صهیونیستی "پراور" مشارکت خواهند کرد.

این اقدامات در پاسخ به درخواست فعالان داخل فلسطین با شعار طرح "پراور ادامه نمی یابد" انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، كنيست (پارلمان) رژيم صهيونيستي در راستاي سياست هاي نژاد پرستانه اين رژيم، طرحي را در زمينه اخراج ۴۰ هزار فلسطيني از خانه و كاشانه شان در صحراي نقب و مصادره صدها هزار هكتار از اراضي فلسطيني، تصويب كرده است.

ايهود پراور ژنرال سابق سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي، تهيه كننده طرح كوچ اجباري فلسطيني ها از نقب و مدير اجرايي آن در دفتر بنیامین نتانياهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

جنبش جوانان مخالف با  طرح "پراور" با صدور بیانیه ای خواستار تشدید مبارزه برای مقابله با طرح صهیونیستی، ازابتدای ماه آگوست و شرکت گسترده در تظاهرات در مناطق نقب و مثلث شده است.

در این بیانیه با اشاره به اعلام کمیته عالی پیگیری اعتراضات در ژوئیه گذشته، و موج اعتراضات گسترده مردمی و تحرکات آنها، آمده است که در منطقه بئرسبع و قدس اشغالی، معترضان خشمگین شجاعانه در مقابل خشونت و سرکوب پلیس ایستادگی کردند.

در همین حال، شمار زیادی از این فعالان برای حضور در " روز خشم جدید" اعلام آمادگی کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست کنیست این هفته، با طلب ابو عرار عضو فلسطینی پارلمان این رژیم، از احتمال حذف این طرح که با انتقاد بین المللی و سازمان ملل متحد مواجه شده است، سخن گفت.

کارشناسان امور فلسطین بر این باورند که اسرائیل از دودستگی و اختلافات داخلی فلسطینیان و ضعف عربی برای تصویب قانون برافر برای هدف قرار دادن ساکنان النقب سوء استفاده کرد که هدف از آن در حقیقت تخلیه این منطقه برای اسکان شهرک‌نشنیان صهیونیست است.

پربیننده ترین خبرها