بیانیه حامیان مقاومت در مصر به مناسبت روز قدس

بیانیه حامیان مقاومت در مصر به مناسبت روز قدس
جمعه 11 مرداد 1392 - 14:01

العالم، قاهره - احزاب عربی و اسلامی طرفدار مقاومت در مصر به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: باید برای آزادی قدس اشغالی و سرزمین فلسطین و چشم پوشی نکردن از حتی یک وجب از خاک آن به وظیفه دینی خود عمل کرده و با هرگونه راه حلی که هدف از آن  نادیده گرفتن حقوق مردم مظلوم فلسطین است، مخالفت کنیم.

"فاروق العشری" معاون رئیس كنگره مردمي ناصري در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: در این بیانیه به دو نکته اشاره شده است. اول، پایبندی به مفاد این بیانیه از جمله، چشم پوشی نکردن از حتی یک وجب از خاک سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران، مخالفت با طرح ابتکارعربی سازش که در کنفرانس 2002 لبنان مطرح شد. 

وی افزود: نکته دوم اراده و عزم بیش از یک ونیم ملیون فلسطینی است که خواستار ادامه مقاومت، پایداری، رویارویی و مبارزه برای تحقق پیروزی هستند.

معاون رئیس كنگره مردمي ناصري در مصر تصریح کرد: جوانان انقلاب 25 ژانویه، مسئله قدس را عامل همبستگی و از بین رفتن اختلافات میان مردم مصر می دانند. آنها سال گذشته با اعتراض به سفارت رژیم صهیونیستی در جیزه و محاصره آن با سر دادن شعارهایی علیه این رژیم، پرچم اشغالگران را پایین کشیدند.

فاروق العشری خاطر نشان کرد: حزب مردمي ناصري با معاهده ننگین کمپ دیوید مخالف است و بر ضرورت لغو آن تاکید می کند.

پربیننده ترین خبرها