افزایش تجارت سوء استفاده جنسی از کودکان در مصر

افزایش تجارت سوء استفاده جنسی از کودکان در مصر
چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 16:19

روزنامه امریکایی واشنگتن پست، با اشاره به افزایش سوداگری در عرصه سوء استفاده از دختران کم سن و سال در مصر، نوشت: برخی از دختران کم سن و سالی که در مناطق روستایی به سر می برند، با تهدیدی به مراتب خطرناکتر از ازدواج زودهنگام؛ یعنی افتادن به دام سوء استفاده جنسی تحت پوشش ازدواج مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الیوم السابع به نقل از "واشنگتن پست" نوشت: این تجارت جنسی در فصل تابستان و همزمان با ورود هزاران نفر از ثروتمندان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس رونق می یابد. همچنین به نوشته خبرگزاری "انتر پرس"، این افراد تحت پوشش ازدواج موقت، اقدام به خرید دختران کم سن مصری می نمایند.

به نوشته این روزنامه امریکایی "توریسم جنسی با کودکان" در مصر، خطری بسیار بزرگتر از ازدواج اجباری کودکان یا وادار کردن آنها به روسپیگری است، زیرا زیان های ازدواج با کودکان در طولانی مدت دامن دختران را خواهد گرفت و انتظار می رود پس از آن به خدمتکارانی در منازل تبدیل شوند.

یک مقام مصری که در زمینه مقابله با این اقدامات فعالیت می کند، اعلام داشته است که برخی از دختران قبل از رسیدن به سن 18 سالگی حدود 60 بار ازدواج کرده اند و بیشتر این ازدواج ها تنها از دو روز تا دو هفته دوام داشته است.

به نوشته این روزنامه براساس تحقیق مرکز مقابله با قاچاق کودکان در شورای ملی مادران و کودکان مصر، 75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی در مناطق روستایی این کشور اظهار داشته اند که دخترانی را می شناسند که به دام این تجارت کشانده شده اند و بیشتر شرکت کنندگان بر این باورند که این میزان رو به افزایش است.

براساس این تحقیق، بیشتر "مشتری ها" از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به مصر می آیند و عربستانی ها 81 درصد مشتریان این تجارت شرم آور را تشکیل می دهند.

تحقیق مذکور خاطرنشان می کند در طول تابستان که گردشگران خلیجی در مصر به سر می برند، این ازدواج هزینه ای معادل 2800 تا 10000 دلار دربرخواهد داشت و در برخی موارد، ممکن است این ازدواج ها، یک یا دو سال دوام بیاورد و عروس کم سن و سال به همراه همسر خلیجی اش به عنوان خدمتکار به کشور وی برود. 

گفتنی است، ازدواج کوتاه مدت یا موقت به این شیوه در حالی در کشورهای عربی رواج دارد که تنها مذهب تشیع، ازدواج موقت را - آن هم با شرایط و مقررات کاملا مشخص و با حفظ کرامت و جایگاه انسانی زن- به رسمیت می شناسد و دیگر مذاهب اسلامی در تئوری و نظریه، به شدت با ازدواج موقت مخالف هستند و برای مخالفت خود، دلایل و شواهد اثبات ناپذیری هم ارائه می کنند؛ اما در عمل، شیوخ و ثروتمندان این کشورها  این ازدواج را به اسامی و عناوین مختلف، به شکلی اجرا می کنند که جز هوسرانی و توهین به کرامت انسانی زن، نتیجه ای در بر ندارد.

پربیننده ترین خبرها