پهپادهای آمریکایی به پایتخت رسیدند

پهپادهای آمریکایی به پایتخت رسیدند
چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 19:25

پس از تجاوزات مکرر هواپيماهاي نظامی امريكايي به حريم هوايي مناطق مرزی يمن و بمباران این مناطق، برای نخستین بار يك هواپيماي شناسايي آمریکایی در آسمان صنعا پايتخت يمن به پرواز در آمد.

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه يمني گفتند اين هواپيمای آمريكايي که از نوع EWACS است براي هشدار سريع و كنترل از راه دور كاربرد دارد و درجنگ افغانستان و عراق از آن استفاده شده است.

پايگاه اينترنتي "المشهد اليمني" نوشت هواپيمايي كه از صبح سه شنبه بر فراز آسمان صنعا درحال پروزا بود از نوع بدون سرنشين نيست و يك هواپيماي امريكايي از نوع (P-3 Orion) است كه براي شناسايي و كنترل و عمليات هاي مختلفي مانند شناسايي غواصان در زير آب و اهداف بسيار كوچك و نيز هواشناسي و غيره كاربرد دارد.

سايت خبري "يمنات" نيز خاطرنشان كرد که تمركز این هواپيما بيشتر در مناطق شمال و جنوب شرق پايتخت بوده است.

فعالان نيز در پايگاه هاي ارتباط اجتماعي، تصاويري از هواپيماهاي بدون سرنشين را در آسمان صنعا منتشر و خاطرنشان کردند که اين هواپيماها در ارتفاع متوسط به پرواز در آمده اند و  يك ويدئو نيز از پرواز هواپيماي بدون سرنشين در آسمان شمال پايتخت در سايت يوتيوب منتشر شده است.

ساكنان پايتخت یمن نگران بمباران و اقدام نظامي توسط اين هواپيما هستند و يك منبع غير رسمي در فرودگاه صنعا از توقف پروازهاي ورودي و خروجي به اين فرودگاه خبر داده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها